Guds Ord i Hjärtat!

  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1214107 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 4 månader sedan #1214618 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
KAPITEL 106
En man sade sig vilja tjäna Gud och ville veta, i vilken levnadsställning han mest behagade Gud. Han bad bruden om råd, i det han önskade få ett gudomligt svar. Kristus talade om honom med bruden och sade: »Denne man har ännu icke nått fram till Jordan och ännu mindre överskridit den. Det står ju skrivet om Elias, att när han överskridit Jordan och kommit in i öknen, så fick han höra Guds hemligheter.

Men vad är denna Jordan om icke världen, vilken flyter såsom vatten? Det timliga för ju stundom människan högt upp och sänker henne stundom djupt ned; än höjer det henne till heder och lycka, än störtar det ned henne i motgångar, och aldrig någonsin är människan utan bekymmer och vedermöda.

Alltså är det nödvändigt, att den, som åtrår det himmelska, avlägsnar alla jordiska begär från sin själ, ty den som har Gud kär, för honom mista sannerligen alla jordiska och förgängliga ting sitt värde. Men denne man har ännu icke nått därhän, att han föraktar allting, nej, han har ännu sin vilja i sina egna händer. Därför skall han icke få höra de himmelska hemligheterna, förrän han fullkomligare försmått världen och lämnat sin vilja i Guds händer.»


www.prophecyfilm.com/swedish/hb/band3bok6/b3_b6_kap106.htm
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1216977 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
nästan fem timmars vittnesbörd från en person krigat mot helvetets makter samt klättrat på Guds Heliga Berg!




för den som inte känner sig säker på engelska så kan jag rekommendera att försöka hålla ut, den helige anden kan ge oss mer kunskap på ett ögonblick än vad som annars hade tagit tiotals år att lära sig i värdsliga skolor.



Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1217331 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan #1218324 av PsychoWard
  • PsychoWard
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
4 år 3 månader sedan - 4 år 3 månader sedan #1219218 av PsychoWard
Svar från PsychoWard i ämnet Guds Ord i Hjärtat!
Ordspråksboken 1:22-23 Svenska 1917 (SV1917)

^22
Huru länge, I fåkunnige, skolen I älska fåkunnighet? Huru länge skola bespottarna hava sin lust i bespottelse och dårarna hata kunskap?

^23 Vänden om och akten på min tillrättavisning; se, då skall jag låta min ande flöda för eder jag skall låta eder förnimma mina ord.

Jesaja 58:9 Svenska 1917 (SV1917)

^9
Då skall HERREN svara, när du åkallar honom; när du ropar, skall han säga: »Se, här är jag.» Om hos dig icke får finnas någon som pålägger ok och pekar finger och talar, vad fördärvligt är,

Hesekiel 18:31 Svenska 1917 (SV1917)

^31
Kasten bort ifrån eder alla de överträdelser som I haven begått, och skaffen eder ett nytt hjärta och en ny ande; ty icke viljen I väl dö, I av Israels hus?


följande profet vaknade upp en morgon och hörde Guds Heliga Ande säga:
"Gads dagar har kommit"
#SVENSKAPROFETER
Last edit: 4 år 3 månader sedan by PsychoWard.