Homo Bibel?

Mer
4 år 2 månader sedan #1232814 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Homo Bibel?
Jag välkomnar HBTQ personer i Equmenia kyrkan men inget jag stödjer direkt! Men dom har samma värde som oss alla andra.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232816 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Homo Bibel?
Själv är jag lätt homofobisk. Tycker det ser äckligt ut med två av samma kön som kysser varann. Ett tag var jag arg på att homosexuella verkade tycka de var bättre än hetero-. Tyckte jag hade lika rätt att vara homofob. Men, jag kom på att homofobi är en fobi och kan botas, medan homosexualitet är en läggning och något hjärnan valt att utveckla så det går inte att omvända. Då var det inte så roligt att vara homofob, längre. Ridå.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1232818 av Geta
Svar från Geta i ämnet Homo Bibel?
Tycker att HBTQ-frågor tar alldeles för stor plats i samhället idag.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232819 av Drummer
Svar från Drummer i ämnet Homo Bibel?
Jag mår illa när män närmar sig mig på krogen och blir intima. Jag säger bara att jag inte är intresserad. Oftast så lyssnar dom inte på en utan klänger på en och är jobbiga.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232820 av memphis
Svar från memphis i ämnet Homo Bibel?
Jag har aldrig varit med om att en kvinna har stött på mig. Eller jag kanske bara inte har fattat det. Kvinnor är nog mer subtila än män, när vi förför någon? Nej, jag vet inte. Det var länge sedan jag var ute på scenen!
Mer
4 år 2 månader sedan #1232824 av wasp
Svar från wasp i ämnet Homo Bibel?
Varför ens ta upp ämnet?? Finns många präster i svenska kyrkan som är homosexuella och döljer sig bakom sitt kall.