Kristna till himmelen?

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1244225 av Clean
Svar från Clean i ämnet Kristna till himmelen?

MsTibbs skrev: Varför har då alla samma upplevelse? Ljuset? Frid? Familj? Och kan välja om de vill tillbaka?

Fråga tex folk i Indien vad dom upplever tex hinduistiska gudar eller annan religiös upplevelse vid nära döden upplevelse! Med en helt annan kultur och hur olika människogrupper i olika kontinenter och länder blir indoktrinerade!

MsTibbs skrev: Endel upplever att de har fått välja, och de vill till jorden igen för att berätta!

Det är överlevnadsinstinkt blandat med feta hallucinationer. Du kan inte säga emot vetenskap. DMT utlöses när man dör. Vilket är det starkaste hallucinogena ämnet i världen.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244233 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?
Tibbs, JW tror väl vissa kommer till himlen och vissa till jorden?

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 månad sedan #1244349 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Kristna till himmelen?

MsTibbs skrev: Jag tror iaf få träffa morfar när jag dör! :)

Om man tror på evig liv og dør som gammel og skrøpelig, skal man da leve slik en evighet. En evighet med demens er ikke akkurat forlokkende.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244354 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Kristna till himmelen?

IngeF skrev: Om man tror på evig liv og dør som gammel og skrøpelig, skal man da leve slik en evighet. En evighet med demens er ikke akkurat forlokkende.


I uppståndelsen finns inte längre några sjukdomar. Det är en total upprättelse, så någon demens eller skröplighet behöver man inte oroa sig över.

Anchored in Christ ✟

Mer
4 år 1 månad sedan - 4 år 1 månad sedan #1244446 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet Kristna till himmelen?
Jag tänkte att vi Kristna faktiskt har mycket att rätta oss efter. Först Nya Testamentet. Och GT är ju också helintressant.

Men man behöver kanske möta någon pastor som ber bort dom onda andarna.

Bäst är det nog att fort komma ur psykosproblematiken.

Och jag är osäker på hur min Asperger påverkar.
Last edit: 4 år 1 månad sedan by notwoodstock.
Mer
4 år 1 månad sedan #1244449 av Geta
Svar från Geta i ämnet Kristna till himmelen?
Har träffat en pastor som bett bort mina ockulta förmågor.