Om man är ond

Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243338 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Om man är ond
Jeg vil at prematursykepleiere skal lide mest mulig. Hevntanker er ikke positive, men jeg har dem likevel.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243340 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om man är ond
Våldtäkt handlar väl mest om maktutövning.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243341 av memphis
Svar från memphis i ämnet Om man är ond
Det är inte heller samma sak. Att vilja ha hämnd är inte att vara sadistisk.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243348 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Om man är ond

Geta skrev: Våldtäkt handlar väl mest om maktutövning.


Det er noe ubehjelpelig naivt i å tro at maktrelasjoner kan drives ut av seksualiteten. Den har nok mer med vold enn kjærlighet å gjøre. Det er ikke uten grunn at det snakkes om seksuelle erobringer.
Mer
4 år 2 veckor sedan #1243349 av memphis
Svar från memphis i ämnet Om man är ond
Naturligtvis finns det dem som tänder på makt. Lika som det finns dem som tänder på att vara utnyttjade och underlägsna. Såna personer passar oerhört bra ihop. Men en sann sadist kan inte ha förhållanden.
Mer
4 år 2 veckor sedan - 4 år 2 veckor sedan #1243378 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Om man är ond
Avmektige menn er meget lite seksuelt tiltrekkende.

memphis skrev: Naturligtvis finns det dem som tänder på makt. Lika som det finns dem som tänder på att vara utnyttjade och underlägsna. Såna personer passar oerhört bra ihop. Men en sann sadist kan inte ha förhållanden.

Jeg kan heller ikke ha forhold, men om jeg er sadist er tvilsomt.

Det er ikke godt å si hva som er rett og galt egentlig. Men man må alltid forsøke. Sykelig ambivalens er aldeles forferdelig.

Amandara skrev: Jag känner en som är psykopat. Saknar ånger eller skuldkänslor. Gjort många vedervärdiga brott. Han är född sån.

Såkalt sårbare eller nevrotiske narcissister skal være preget av voldsomme skamfølelser, og ha tendens til både grandiositet og følelse av verdiløshet. Det høres jo egentlig ut som meg, det. Men.hvor mye av dette skyldes en spaltet kognitiv profil? I så måte er ikke den anakronistiske og angivelig feilaktige termen spaltsinn ganske dekkende? Men jeg tror terapeuter har store vansker med å empatisere med ambivalens. Følelsen er fullstendig fremmed for dem.
Last edit: 4 år 2 veckor sedan by Admin1.