Vem kan hjälpa.... känns ensamt...

Mer
18 år 3 månader sedan #33319 av Admin1
En kontaktperson skall enbart vara ett sällskap och ge mänsklig kontakt och möjlighet till gemensamma aktiviteter utanför hemmet.

Ett personligt ombud hjälper att tillvarata personens intressen i vården och samhället. Ett personligt ombud kan följa med vid läkarbesök. Tillvarata personens intressen gentemot vården och kommunen. Kan hjälpa till med att sköta ekonomin. Ordna daglig sysselsättning. De som får personligt ombud brukar bli mer aktiverade och bli mindre inlagda.

www.personligtombud.com/
  • xenor
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36717 av xenor
Svar från xenor i ämnet här fanns det
många bra svar även för mig ser jag. Jag är i ungefär samma sits, bara det att jag har inga syskon, mamma har aldrig varit inlagd samt att hon och pappa fortfarande bor ihop. Jag tycker förslaget om personligt ombud/kontaktperson är ju super! Tänk så skönt om man kunde hitta någon som mamma kunde lita på och som kunde avlasta pappa lite! Guld!
Jag ska även kontakta RSMH-föreningen i min stad och se om man kan få råd och stöd därifrån. Samt någon psykavdelning på sjukhuset.. Hoppas det ordnat sig till det bättre för "lillajag".
Mer
18 år 1 månad sedan #36724 av Nissegossen
Mer
18 år 1 månad sedan #36725 av Nissegossen
(Sociala styret.) Socialstyrelsen.

www.socialstyrelsen.se/sokresult ... gt%20ombud

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • xenor
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #36738 av xenor
Svar från xenor i ämnet Aha!
De sidorna ska jag kolla in! :-)