Polare sitter i rejäl knipa...

Mer
8 år 7 månader sedan #769405 av Richard
Igår ringde en polare o sa att han hade blivit vräkt från sin bostad. Han har liksom jag psykiska problem samt en förlamningsskada efter en misshandel. I.o.f. hade han druckit rejält o tagit typ 10 Imovane o 10 Stesolid, men han beskrev ingående hur han skulle spränga polishuset, socialen o kommunhuset, samt detaljerat beskrev hur han skulle tortera en annan som blåst honom.

För det var som så att han hade blivit snurrig av sin medicin (Lyrica) när han var på psyk, o då trodde de att han var narkotikapåverkad, o polisen kom o hämtade honom. Därför fick han inte bo kvar där han bott. Jag kan inte hjälpa honom med pengar eller husrum, men vill hjälpa honom på nått sätt.

Sen gjorde jag bort mig så igår, när han undrade vad numret till taxi var, jag svarade 114 14, eftersom jag alltid blandar ihop det med 171 70 (taxi). 114 14 går till polisen... Men jag pratade med han sen o sa att jag inte alls försökte vara lustig, o att jag alltid blandar ihop de numren.
Mer
8 år 7 månader sedan #769409 av zoegas
Det låter väldigt underligt. Om polisen kommer och hämtar honom för att vara drogpåverkad och sen blir vräkt för det, så måste de gjort ett drogtest och hittat något. Annars hade det varit i aftonbladet nu. Att bara vara misstänkt kan ju knappast vara skäl till att bli vräkt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 7 månader sedan #769412 av Richard

zoegas skrev: Det låter väldigt underligt. Om polisen kommer och hämtar honom för att vara drogpåverkad och sen blir vräkt för det, så måste de gjort ett drogtest och hittat något. Annars hade det varit i aftonbladet nu. Att bara vara misstänkt kan ju knappast vara skäl till att bli vräkt.

Jo, jag vet. Men det var som så att han hade rökt lite braj dagarna innan. O det satt naturligtvis i när han fick lämna urinprov. Men han var absolut inte påverkad hos psykiatrin.
Mer
8 år 7 månader sedan #769417 av zoegas
Vad är det för typ av boende?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 7 månader sedan #769418 av Melun
Omständigheterna kanske gör att det var legitimt att vräka honom. Men han måste nog bo nånstans ändå, så det är en massa problem din polare sitter i.
Mer
8 år 7 månader sedan #769438 av Admin1
Om han har psykisk sjukdom och dessutom kroppsliga handikapp är det kommunens ansvar att ordna bostad åt honom. Han måste ringa kommunen och han kanske också borde skaffa personligt ombud. Säg åt honom att skriva en skylt Hemlös och handikappad och sitta utanför kommunhuset tills han får bostad.