Min väninna dummar sig...

Mer
6 år 4 månader sedan #998060 av Richard
Igår frågade min väninna (kompis med min flickvän) om jag kunde ta tåget till Tomelilla o köra hem henne med hennes bil, eftersom hon hade för ont att köra själv. Jag har inte pengar att ta tåget dit, jag har lovat att jag ska cykla o mata en annan väninnas katter senare idag, o det viktigaste, min läkare har sagt att jag inte får köra bil nu när jag håller på att justera min medicin, tills jag är helt stabil igen (det lutar åt att jag snart är det med hjälp av Abilify).

Jag sa det, men så svarar hon med SMS: Tack så mycket för hjälpen!

Alltså ganska hånfullt. Hon verkar tro att det bara är hon som är sjuk. Det finns en anledning till att jag är sjukskriven också! Det är i.o.f. inte p.g.a. att mata katter, men det fattar jag ju själv att jag inte ska köra bil om jag inte är helt stabil. Hon själv säger också att hon inte kör bil när hon tagit sina Citodon som hon får mot värken.

En gång blev hon skitförbannad på mig för att jag inte kunde komma hem till henne o ta hand om henne när hon fick en panikattack eller nått. Då kom hon hem till mig, skällde på mig, skulle ha alla saker jag hade som var hennes, samt stal hon saker av mig.

O det var hon som tipsade polisen i slutet av 2015 om att jag hade farliga saker hemma igen! Så den 31:a mars 2016 kom hela polisen, bombgruppen, strålsäkerhetsmyndigheten, räddningstjänsten o ambulanser var på plats för att ta hand om folk som kunde bli sjuka av att gå in i min bostad. De spärrade av hela kvarteret, jag bara suckade... Jag bor, äter o sover i min helt ofarliga bostad!

Men det var för att "hon var orolig för mig" för att jag hade så farliga saker hemma! Jag hade inte dugg, kanske en trasig brandvarnare...
Mer
6 år 4 månader sedan #998062 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min väninna dummar sig...
Varför håller du kontakten med henne fortfarande?
Mer
6 år 4 månader sedan #998072 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min väninna dummar sig...

Geta skrev: Varför håller du kontakten med henne fortfarande?

För att jag får träffa min tjej oftare då, de är bästa vänner. Snart flyttar min tjej hem till Bjuv igen, o då kan bara vi två ses oftare. Hon söker även lägenhet här i Ängelholm också, o jag hoppas hon får en snart, så vi kan träffas väldigt ofta.

Jag tror inte den insatsen var särskilt billig... Med ambulanser o sånt på plats om det skulle hända nått. Undrar vad hennes "tips" kostade skattebetalarna?
Mer
6 år 4 månader sedan #998112 av Geta
Svar från Geta i ämnet Min väninna dummar sig...
De fick väl ta det som en övning.
Mer
6 år 4 månader sedan #998124 av Nissegossen
Det har hänt på senare år att Bjuv har hamnat i blickpunkten för oegentligheter där, även i Billesholm på senare år. I Bjuv såg jag Rockolga och hon skrev sin autograf på min hand där.

Det var i Folkets park där på 50-talet medan min mormor ännu levde.

Då stannade tågen vid stationen i Billesholm.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998132 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min väninna dummar sig...
Ja, där har varit en del skumma saker, fick upp flera träffar på "slagsmål Billesholm", men det nyaste;
www.hd.se/2017-11-20/fyra-personer-skada...er-brak-i-billesholm

Jag körde ofta till Billesholm när jag hade praktik i färgaffären o hämtade keramikplattor, på den stora fabriken, minns inte vad den heter men är rätt känd o stor. Kan ligga i Ekeby när jag tänker efter...