Att höra av sig

Mer
7 år 7 månader sedan #865539 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att höra av sig
Min mamma var så arg när jag ringde till henne.
Mer
7 år 7 månader sedan #865569 av Janis
Svar från Janis i ämnet Att höra av sig
Min mamma ringer typ varje kvartal om vi inte hörts av och frågar hur jag mår. Pappa ringer ibland också. Annars pratar jag med syrran ganska ofta. Hon ringer nästan varje kväll. Tycker det är svårt att konversera.
Mer
7 år 7 månader sedan #865574 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att höra av sig
Fantasio, när du går ut och möter andra i samma område, ta tid på dig för att fråga och höra hur de har det. Det gör jag och sedan 21 år som jag bott här känner jag de flesta som bor här. Varför inte bjuda in någon eller några, att besöka dig? Bjud på något gott att dricka och något att äta, så kan dina grannar bli vänner för livet och som jag, till mig har tjejer kommit sedan tidigt 70-tal och öppnat sina hjärtan angående sina manliga bekanta och det är även så idag. De kommer till mig för att få råd, Vilket jag inte fattar själv, men hjälper dem att reda ut begreppen. Där finns också en möjlighet att gå vidare och bli mer än vänner, men jag har aldrig utnyttjat det pga att jag aldrig går emellan en man och den kvinna han har ihop det med. Skulle de bestämma sig för att göra slut med mannen i deras liv, är de välkomna åter.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 7 månader sedan #865575 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Att höra av sig

Fantasio skrev: Ska man behöva ringa 112 för att få prata med någon? Nej, såklart inte, men ett visst mått av allvar ligger i min fråga. Jag får en släng lappsjuka om kvällarna.

Det finns bättre vägar än 112, här får du ett par exempel www.svenskakyrkan.se/jourhavandeprast och www.redcross.se/kontakt/telefon-och-chattjour/ .
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 7 månader sedan #865576 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Att höra av sig
Jourhavande kompis är bra!

Vars är världen på väg?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
7 år 7 månader sedan #865579 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Att höra av sig
Tack för era svar, allihopa.