SORG!!!!!!

Mer
17 år 11 månader sedan #40710 av stefan
Svar från stefan i ämnet SORG!!!!!!
Jag känner verkligen med dig. När jag förlorade mina föräldrar tog jag hjälp av alla människor som fanns i min närhet. Det tycker jag att du också ska göra. Också professionell hjälp var nödvändigt för mig och kanske också för dig om du inte har ett väldigt bra stöd från omgivningen. Av egen erfarenhet tror jag att du ska undvika att vara ensam. Det kan bli väldigt jobbigt med röster och annat om man inte har någon att umgås med.(Det är inte säkert att man orkar prata men det hjälper ändå.)
Mer
17 år 11 månader sedan #40731 av flisan
Svar från flisan i ämnet SORG!!!!!!
Hej, jag tror som Stefan säger att det är bra att inte vara ensam. Försök att ta hjälp av alla du kan, det är deras skyldighet att ställa upp och hjälpa dig. Jag känner med dig, jag förstår att det är svårt.
Men försök kämpa kämpa kämpa. De säger att det tar tid att läka en förlust men att det går lite lättare för varje dag. Försök att tänka på tiden som din vän. Den kommer hjälpa dig och till slut kan du se tillbaka på de goda minnena. Just nu kanske det är svårt att göra nu, just nu ska du försöka att bara överleva en stund i taget. Du ska finnas kvar på jorden, det är meningen så.
Mer
17 år 11 månader sedan #40749 av erco
Svar från erco i ämnet TACK!!!!
Jag tog kontakt med RAG (rörligaakut gruppen) i går kväll och fick en masssa hjälp och stöd. TACK alla på VISKA :!: :!: :!: :!: :!:
Mer
17 år 11 månader sedan #40797 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet SORG!!!!!!
Hej, erco!

Jag beklagar sorgen verkligen och det var ju väldigt bra att du fick stöd från rörliga akutgruppen där du bor. Bra av dig att söka hjälp!