Hur tänker ni kring dagen då ni inte har någon förälder kvar

Mer
6 år 7 månader sedan #968664 av Admin1
Det går säkert bra. Är uppfostrad att klara mig själv och hjälpa släkten.
Mer
6 år 7 månader sedan #968681 av wasp
Själv är jag ensam. Tre syskon och föräldrarna döda!
Mer
6 år 7 månader sedan #968692 av Carmen Al Kebab
Mer
6 år 7 månader sedan #968710 av Nissegossen
Man lär sig om man vill leva. Myndigheterna vet vad de gör, de hjälper dig med vad du behöver, men är du dum tillbaka är de bara människor och då har du dragit en nitlott och får inte den hjälp du behöver om du retar den beslutsfattande, inte heller de är okänsliga för vad man säger och som sagt, då blir det en tvärnit och ut med dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 7 månader sedan #968729 av Cosmos
Båda mina föräldrar är döda men mina två syskon lever. Det var väldigt odramatiskt att mista föräldrarna, de var gamla och sjuka. Däremot sörjer jag över den dåliga kontakten jag har med mina syskon. Vi ses aldrig, jag ringer alltid på deras födelsedagar medan de brukar skicka sms på mina. När jag bjöd hem dem på min 50-årsdag kom de inte. Istället skulle de fira mig hemma hos vår syster två månader senare. Min syster bor alltså 10 mil härifrån...
Mer
6 år 7 månader sedan #968997 av Admin1
Schizofreni innebär ju kontaktsvårigheter i hjärnan och även kontaktsvårigheter med omgivningen. 70 % av anhöriga bär på schizofrenigener och kan ha kontaktsvårigheter själva. I värsta fall kan de bli en ytterligare belastning förutom sjukdomen.