Känner mig oälskad

Mer
17 år 10 månader sedan #42029 av flisan
Svar från flisan i ämnet Känner mig oälskad
Hej
Det var snällt skrivet Nissegossen.
Jo, det är nog några i min vänkrets som tycker om mig, det tror jag. Men man kan ändå känna sig väldigt ensam och övergiven.
På skrivarkursen skrev vi dikter, noveller och lite dialog. Det var väldigt kul.
Trots att dagarna kan kännas trista så får man ju tänka att det är rätt ok om det känns så. Jag menar om det känns trist är det ju ingen katastrof, det är det däremot när man mår riktigt dåligt och varje andetag gör ont. Det är lätt att ta saker för givet och glömma bort det man har. Jag ska försöka att tänka på det och inte tänka så mycket på att jag känner mig övergiven.
Mer
17 år 10 månader sedan #42032 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Känner mig oälskad
flisan ovan,

Nu är det dags att inte vara snälla utan visa kraftfullhet som jag vet att vi ala har här inne. vi måste övergiva våran timidhet och visa lite krut och jävlarannama. jag vet att du och oss alla klarar det.
Mer
17 år 10 månader sedan #42035 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Känner mig oälskad
Flisan, ungefär som jag, när jag gick på skrivarkurs för några år sedan. Utav den började texterna visa att det var dags att sätta upp en teaterpjäs med texternas innehåll.

Våran handledare tog kontakt med teater UNO i Göteborg och det blev en teaterpjäs. Den gick för fulla hus under den tid den var uppsatt, därefter blev den radioteater!
Den har spelats i P1 på riksradion. Kunde det vara något att tänka på?

Är du intresserad skickar jag en CD-kopia på den. Kvaliteten är god.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42041 av armyknife
Svar från armyknife i ämnet Känner mig oälskad
Vet exakt hur du menar. Grejen är att människor tyvärr har en tendens att bara bry sig om det som skiljer sig från mängden (t.ex.kändisar som du nämner). Det enda som återstår att göra är att acceptera, försöka "slå igenom" eller helt enkelt inte bry sig - men inget av det där är givande i längden. Det finns dock mellanvägar som, iallafall för mig, fungerar ibland: exempelvis att försöka glorifiera det man själv lyckas åstakomma. Inte att nödvändigtvis se sig som en kändis om man lyckas bra på till exempel skrivarkursen (vilket nog är bra för dig, aldrig fel att göra något, lycka till). Det kan visserligen ses som att ljuga för sig själv (någonting som verkligen kan slå tillbaka mot en ibland), men så länge det inte överdrivs kan det hjälpa. En annan metod är att verkligen gå in för saker, återigen tar jag din skrivarkurs som exempel, att sätta sig in i det totalt och försöka ignorera saker i omgivningen. Nackdelen här är dock tomheten som kan uppstå när det väl är över och energin måste projiceras mot någonting nytt, som i sin tur kan lösas genom att låta saker "stå på kö".

Jag hoppas att det där inte blev allt för rörigt.
Mer
17 år 10 månader sedan #42059 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Känner mig oälskad
Ho, Ho Ugglan ropar! Var är du flisan?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42126 av flisan
Svar från flisan i ämnet Känner mig oälskad
Jag är här.
Det var intressanta svar. Det där med vad jag skrev om kändisar tolkades nog på fel sätt. Det är inte något jag strävar efter och jag gick inte skrivarkursen för att få storhetsvansinne.
Det känns hoppingivande det du skriver Nissegossen om teaterpjäsen, det är väldigt roligt att höra. Finns det någon länk på nätet där man kan lyssna på den eller så?
Att gå in för något kan faktiskt vara bra, fast jag känner ofta att jag måste hålla en viss distans för att inte tappa bort mig själv. på skrivarkursen blev det en lagom kombination.
Jag har tänkt lite på det ena och andra och kommit fram till att det nog gäller att försöka att stå ut med vardagens tråkighet. Det skrev jag nog i mitt förra inlägg också...men jag håller fast vid det. sen måste man ju faktiskt ta åt sig av komplimanger också. Det gör jag sällan jag viftar bort det och ler lite i smyg, men vågar inte riktigt lita på det.
Varför sitter masn alltid uppe för sent och bla hänger framför datorn?
Godnatt