Vad tror ni om denna koppling?

Mer
6 år 6 månader sedan #980259 av Carmen Al Kebab
Vad tror ni om denna koppling?

När jag har läst era historier om era egna föräldrar så börjar jag fundera vilka föräldrarna är, vilken typ av personlighet de har, vilka störningar, psykiska sjukdomar osv.

Jag tror faktiskt det finns en koppling mellan psykopati och schizofreni... Ena föräldern är möjligen psykopat och barnet utvecklar då schizofreni.
Mer
6 år 6 månader sedan #980260 av Inwatto
Jag tror att om det fanns en enkel lösning på varför schizofreni uppstår, så hade forskarna kommit på det för längesedan.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
6 år 6 månader sedan #980261 av Utomjordingen
Jo, det kan ligga nåt i det! Min mamma var inte så omtänksam/omsorgsfull när jag växte upp. Sen behöver det inte bara vara föräldrar utan det kan vara släkten också.

Tillexempel, min mamma kunde hyra skräckfilmer när jag var barn - skräckfilmer som bara spädde på mina trauman. Det var bara ett exempel av flera.
Mer
6 år 6 månader sedan #980262 av Carmen Al Kebab

Inwatto skrev: Jag tror att om det fanns en enkel lösning på varför schizofreni uppstår, så hade forskarna kommit på det för längesedan.

Jag har sett denna koppling här på Viska men även i verkligheten bland andra patienter när jag har varit inlagd.
Mer
6 år 6 månader sedan #980265 av Carmen Al Kebab
Visst tycker psykopater att det är jätte viktigt att vara normala inför andra för att sedan hitta sitt offer som de inte har någon användning för, lite som att slåss när inte någon annan ser? Helt enkelt duktiga skådespelare.
Mer
6 år 6 månader sedan #980266 av Amandara
Jag tror inte på det här spåret. Föräldrar försöker generellt sett göra så bra för sina barn som möjligt. Tycker inte om negativiteten i det hela vidare värst.