Min väninna dummar sig...

Mer
6 år 4 månader sedan #998174 av Nissegossen
Gullfiber, de demonterade hela fabriken, den gick dag och natt, de drogs sig ur tillverkning i Sverige och satte upp den på nytt i Polen, billigare arbetskraft. Den låg i Billesholm och morsan var delägare i ett parhus där, så nog hörde jag fabriken alltid Jag hade möjlighet att köpa huset, men trämask hade gått på huset, en köksstol gick sönder när jag satt på den. Inte fan att jag skulle köpa det.

Men fan vad förbannad jag blev att Findus köptes för att lägga ned, det var namnet Findus de ville åt och därmed har Findus blivit placerat utomlands och har inte kvar någon tillverkning över huvud taget i Sverige, köper numera inte någon Findus produkt, jag bojkottar företaget och köper Felix istället.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998175 av Nissegossen
Gullfiber var en vidare utveckling från glasfiber, jag har sett den tippen och däromkring finns många schakt de bröt kol ur under bägge världskrigen, man bör absolut inte gå ned i dem, mycket farligt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998176 av Nissegossen
Där fanns en tidning vi Billesholmare, en eldsjäl gav ut den och han var den som dokumenterat mycket om historien i och runt Billesholm och Wikipedia har mycket att säga sv.wikipedia.org/wiki/Billesholm

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 4 månader sedan #998243 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min väninna dummar sig...
Nä, inte Gullfiber, men där jobbade våra grannar som vi hade i Magnarp.
Men CC Höganäs - Kakel & Klinker, var det jag tänkte på. Det heter Höganäs men ligger i Ekeby. Körde ofta dit o hämtade kakel. Ibland med överlastat släp... :rolleyes: Jag kan inte ens backa med släp o har bara B-körkort.
Mer
6 år 4 månader sedan #998245 av Richard
Svar från Richard i ämnet Min väninna dummar sig...
Nu är vi i.a.f. vänner igen. Det gick bra för henne att köra själv.
Mer
6 år 4 månader sedan #998246 av Nissegossen
Ekebydrick var gott på sin tid och Höganäs gruva var den som de bröt kol längst och Chamotte efter krukskärvorna med chamotte var synliga på långt håll sv.wikipedia.org/wiki/Chamotte

Som kuriositet har jag ett likadant krus som han i Hemsöborna bar med brännvin i en livrem runt halsen och jag har även ett Raus krus
citiboard.se/helsingborg/raus-krus-5-liter,3184559

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum