Hej--- hjälp angående min bror

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
17 år 8 månader sedan #47746 av Jocke
Vill bara tillrättalägga, att det nygligen har startat ett traumaskadecenter på min ort. Till Ali, jag vet att familjerelationerna är starka hos er, men du kan prata med honom varje dag, även om ni inte bor tillsammans.

Ltcka till!!!

Vars är världen på väg?
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #47747 av Ready
Svar från Ready i ämnet Hej--- hjälp angående min bror
Jag får uppfattningen att din bror inte tar någon medicin mot psykos? Utan medicin kan man knappast räkna med att bli frisk från schizofrenin. Det är det absolut viktigaste att hitta en medicin som passar och inte ger för allvarliga biverkningar.
Mer
17 år 8 månader sedan #47843 av Admin1
Det är inte säkert att det är kriget som gjort att han fått schizofreni utan det kan bero på att han utvandrat till ett annat land. Man vet att utvandring ökar risken att få schizofreni dramatiskt.

Behandlingen mot schizofreni är antipsykotika, patientutbildning, familjeutbildning och ibland kognitiv beteendeterapi. Att ordna honom ett personligt ombud är viktigt för att aktivera honom och ge honom extra stöd.
Ett personligt ombud kan också hjälpa honom med sysselsättning så att han har något att göra på dagarna. Hoppas att det skall gå bra för din bror. Schizofrenin är värst de första åren, men sedan blir det bättre. Ungefär 30 % tillfrisknar från sjukdomen, så visst finns det hopp för din bror.
Mer
17 år 8 månader sedan #47883 av Vargen
Ali, ta honom definitivt inte till sjukhuset, det är ett skitställe som inte hjälper än förvarar, låt öppenvården göra den behandling som han själv vill ha, det är viktitg att lyssna på honom och inte göra nåt bakom hans rygg eller mot honom, hoppas det ordnar sig

MVH.Vargen