en till kompis har dött :(

Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183811 av Nissegossen
De som insjuknar ofta i samma ålder som en själv, ni bör veta att de flesta tar livet av sig, innan fem år efter insjuknandet, själv får man bita ihop och fortsätta leva trots det. Nu vet ni, det är bara att beklaga och vara uppmärksamma på era kompisar i samma situation och om en krisar tveka inte att slå på trumman för att fånga in personen som verkar inte vilja vara med längre, det kan rädda livet på er kompis var ett stöd och som min mor sade om man inte kan hjälpa skall man inte i alla fall stjälpa

Behöver här inte nämna någon, om vad jag tycker om den personen.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183812 av Geta
Svar från Geta i ämnet en till kompis har dött :(
Många kompisar har också dött av sjukdomar.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183816 av Nissegossen
Delade buss på väg hit med en, hon brukade vara på Gyllenkroken jag gav henne texten min jultomten om den sade hon den borde delas ut i skolan hon var på väg mot Östra hon hade drabbats av levercancer hon klarade sig inte

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1183926 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet en till kompis har dött :(
Verkligen tråkigt partyjunkie. Nyss blivit pappa. Blev pressen för stor?
Mer
4 år 7 månader sedan #1186649 av Richard
Svar från Richard i ämnet en till kompis har dött :(
Beklagar...

Har skrivit om det i andra trådar, min morbror tog livet av sig för drygt 2 månader sen. Jag hade bra kontakt med honom... I min påbörjade självbiografi stötte jag på detta...

Journalanteckning...
”Allra viktigast under dessa två månader är att Richard gått på krogen med sin morbror varje fredag. Han har träffat några kvinnor han blivit intresserad av och t o m en gång vågat bjuda på lunch dagen efter. Morbrodern har tagit som sin uppgift att hjälpa Richard till umgänge med andra. Även om han behöver ett par glas vin för att våga gå ut, har har inte druckit sig berusad mer än en gång. Det är länge sedan han sist kunnat motivera sig till kontakt med nya människor och han har tyckt att det var roligt. Vanligtvis brukar han känna sig besvärad och blyg med nya människor.”


Han fixade dejter till mig o sånt...
Men han ville inte bli en grönsak!


Min svågers bror, pappa till två barn, orkade inte heller med det hela längre, o tog till repet.
En kompis trillade överbord på färjan Helsingborg-Helsingør, hans kropp hittades aldrig.
En kompis som jag lärde känna via Flashback, omkom direkt i en trafikolycka, efter ca två månaders bekantskap.
En kompis som jag lärde känna via Flashback, trodde att man som icke-tolerant kunde dricka 140 mg metadon o bli lattjo på det...