en till kompis har dött :(

Mer
4 år 7 månader sedan #1183521 av Nissegossen
Ni kanske har haft en mardröm om natten och vaknar svettiga och med djup ångest med hjärtklappningar och inser att det bara var en dröm. Tänk på att en som har en psykos har sådana mardrömmar även i vaket tillstånd, som gör livet många gånger outhärdligt, men ändå måste fortsätta att gå vidare trots att man inte ser något slut på det. Men jag måste säga att man skall inte ge upp livet, för förr eller senare avklingar det. Man lär sig att leva med ångesten. Du får aldrig, aldrig ge upp livet, den ljusa sidan finns där också. Du ser glittret i barnens ögon, där ser du livet, det kan vara sällsynt hos vuxna, det där stjärneljuset som de har, som har livet i själen i behåll. Lev och krama varann, man måste ibland vara nära och inte bry sig om att ibland bli bortstött och sårad, utan fast mer kanske låta det vila och sedan försöka igen, kom också ihåg det att Gud vill ingen människas död och också att Gud är allestädes närvarande, därmed finns Gud i helvetet också, konstigt nog.
Abba kom gör min ande ren.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1183527 av Loni
Svar från Loni i ämnet en till kompis har dött :(
Sant Nissegossen! Jag har alltid undrat om Gud finns även i helvetet! Men har inte kommit på varför jag tänker de
Mer
4 år 7 månader sedan #1183548 av Amandara
Ledsen! Det är sketna sjukdomar psykiatriska och beroende. Väldigt sorgligt att de lämnat in!
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183587 av Nissegossen

Terroristen skrev: Sant Nissegossen! Jag har alltid undrat om Gud finns även i helvetet! Men har inte kommit på varför jag tänker de

Precis som i alla själar går ett svärd genom själen, kanske den andre potentaten är han själv?
Har du reflekterat över det?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 7 månader sedan - 4 år 7 månader sedan #1183589 av Loni
Svar från Loni i ämnet en till kompis har dött :(
Jo det är sant vi vet inte bättre har inte tänkt på det
Last edit: 4 år 7 månader sedan by Loni.
Mer
4 år 7 månader sedan #1183608 av Nissegossen
är sluta elda svaret?

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum