Måste försöka börja tänka mer på andra...

Mer
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326977 av krokus

IM skrev: i så fall skulle jag aldrig kunna gå ut, har varit förkyld i näsan sen dec 2017 dagen efter första injektion och sen från på morgonen dan därpå har jag varit förkyld i näsan, av vissa som på Quetiapin blir du täppt i näsan.

Jag har kronisk rinnit. Snor året runt, haft i flera år. Yay!

Richard,

Var intresserad av andra när de berättar något. Visa att du är intresserad. Titta på personen. Le när det passar, ge en kram när det passar. Det brukar gå hem.

Vissa Aspergare har svårt att vara intresserade av annat än sig själva, eller sina specialintressen. 
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326984 av Richard

Cosmos skrev: Hmm, självrannsakan. Du Richard verkar inte vara någon satanist. Undrar om du valt rätt religion eller om du bara är anti religion i största allmänhet. 

Nä, egentligen inte satanist, mer ateist. Tyckte bara att jag stämde in på LaVeys form av satanism;
sv.wikipedia.org/wiki/LaVey-satanism

Respekterar dock allas religion, men även att få göra narr av den.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326985 av Richard

krokus skrev: Richard,

Var intresserad av andra när de berättar något. Visa att du är intresserad. Titta på personen. Le när det passar, ge en kram när det passar. Det brukar gå hem.

Vissa Aspergare har svårt att vara intresserade av annat än sig själva, eller sina specialintressen. 

Tack för tipsen!

Ska tänka på det. Det där med kramar är nått jag aldrig förstått riktigt... Visst kramar jag tillbaka, men ibland känns det inte bra med fysisk beröring.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326987 av Geta
Till exempel tror jag inte att så många här på Viska har kemi som specialintresse. Tycker att det blir för mycket skriverier om det. Ni får säga emot mig om jag har fel.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326989 av Amandara
Jag som en gång oxå som Richard hade passion för kemi tycker det är kul när Richard berättar om sina kemiäventyr. Jag får flashbacks. Tillbaka till en lycklig tid.

Och Richard, jag tycker inte heller om kramar. Alldeles särskilt inte med bekanta eller de som inte tillhör allra innersta kretsen. Huh liksom.
  • IM
  • Besökare
  • Besökare
3 år 1 månad sedan - 3 år 1 månad sedan #1326993 av IM
Likadant för mig krokus sen start av Xeplion. Neuroleptika ger ofta förkylnings symtom på ena eller andra hållet.

Mig stör det inte, tycker det är bra.
Last edit: 3 år 1 månad sedan by Admin1.