Vad gör ni på dagarna?

Mer
3 år 3 månader sedan #1315976 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Aaah!
Spännande! Jag hade också velat jobba i ett labb o få göra experiment med typ bakterier eller kemikalier. Jag gör inga olagliga experiment hemma längre, men jag testar att blanda lite olika medicinblandningar (alltså de jag har utskrivet plus receptfria grejer), för att få optimal effekt o så låga doser som möjligt. Innan labbade jag mycket hemma med radioaktiva isotoper o giftiga ämnen som ricin, men då kom polisen o tog allt... ;)
Mer
3 år 3 månader sedan #1315981 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Ja, det är spännande. Har jobbat på projektet i snart 1 år och har lyckats skapa mutanter för några av generna.

Vad var det för experiment du gjorde med radioaktiva isotoper? Sysslade med cancerforskning tidigare och då använde vi radioaktivt märkta nukleotider för att märka DNA. Du hade passat bra i ett labb. Där hade du fått göra experiment, men lagligt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315992 av Richard
Svar från Richard i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Jag tänkte om det skulle gå att utlösa kärnreaktioner, för att se om man fick mätbar effekt på strålningen. Hade radium, americium, uran, torium o tritium. Men det lyckades inte, nån sa att jag möjligen hade kunnat skapa ett par atomer plutonium.
www.hd.se/2011-08-02/behover-ganska-mycket-uran
Mer
3 år 3 månader sedan #1315994 av Nissegossen
Inte mycket, har svårt att få tiden att gå, sitter mest vid datorn. Där rusar tiden i väg på viska.se annars har jag lite svårt att få tiden att gå.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 3 månader sedan #1316076 av Nobel
Svar från Nobel i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Intressant!
Mer
3 år 3 månader sedan #1316089 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör ni på dagarna?
Ditt jobb verkar vara jättespännande Nobel! Den typen av jobb har jag också velat göra. Tyvärr dribblade jag bort min Na-kompetens och blev samhällsvetare istället. Ångrar, men det är tyvärr försent.