Sjukskriven i nio år....

  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10944 av Solblomma
Sjukskriven i nio år.... skapades av Solblomma
I veckan var jag hos en syo för att prata om utbildningar. jag ville läsa på deltid med någonting jag tyckte var roligt och som ledde till ett stressfritt yrke... jag har faktiskt hittat nåt som jag tror passar mig. men det var inte det jag ville skriva om här... Syo konsulten frågade nämligen mig om hur länge jag varit sjukskriven. i nio år svarade jag. Oj vad mycket svarade hon ungefär. Jo svarade jag jaghar haft två psykoser en depression och tvångstankar. hehe
Själv tycker jag inte det är så mycket....alltså tycker ni det? jag ser det som viktiga erfarenheter som jag kan ha nytta av hela livet. jag har lärt mig massor! kanske inget som ger mig någon merit på arbetsmarknaden... men mest av allt så är jag så glad nu över att äntligen få må bra!
Det är inte för givet man mår bra tänker jag som många som alltid mått bra tror... livet är sårbart....
Mer
19 år 1 månad sedan #10945 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Sjukskriven i nio år....
Vad bra att du känner dig så peppad att börjaplugga. Låter bra att du tänker läsa i långsam takt själv gjorde jag misstaget att börja plugga på heltid efter7 års sjukfrånvaro. Vad har du tänkt dig för yrke?
Ett yrke som verkar hyfsat ostressigt är bibliotekarie den utbildningen vet jag går att läsa på halvfart .Har själv tänkt söka till den i flera år nu men jag har inte självförtroende nog.
Lycka till!
  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10947 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Sjukskriven i nio år....
Jo jag vill vara så anonym som möjligt så jag vill inte riktigt tala om vad för yrke, men jag kan säga att antroposoferna har en mängd intressanta utbildningar som går på halvfart. dessutom verkar de ha en mjuk människosyn. om man är kreativ passar det dessutom bra för de har mycket sånt i kombination med utbildningen.hela människan ska vara med...
harriet! pluggar du nu? kunde du inte börja med någon kortare kurs bara för att bygga upp självförtroendet?
Mer
19 år 1 månad sedan #10950 av Harriet
Svar från Harriet i ämnet Sjukskriven i nio år....
Nej jag pluggar inte. Läste idehistoria ett tag men blev psykotisk av all stress. Tror aldrig att jag kommer att våga mig på det igen...
Sen har jag på något sätt lyckats bli skyldig CSN 20 000.
Hade studiemedel i max 2 månader. Förstår ingenting.
Lycka till med utbildningarna du funderat på. Fanns det sånt i min hemstad så kanske...
MVH Emelie
(har gett upp mina tankar på att vara anonym på denna sida, Emelie är mitt riktiga namn. Det kanske blir lite förvirrat...)
Mer
19 år 1 månad sedan #10954 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Sjukskriven i nio år....
Hej Emelie
Tycker Du ska kontakta CSN, ibland gör dem fel.
Bibliotikarieutbildningen finns väl bara i Borås, eller har jag fel?
Sen är Du ju anonym i alla fall. Du är ju inte den enda i Sverige som heter Emelie. Och gifter Du Dig med Ernie kommer Du ändå bli kändis.
  • Solblomma
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 1 månad sedan #10958 av Solblomma
Svar från Solblomma i ämnet Sjukskriven i nio år....
Som svar på din fråga Harriet så kan jag säga att jag vill jobba hos antroposoferna. jag har praktik där nu och jag upplever ingen stress...det är ett yrke som annars skulle vara stressigt på andra ställen....Om du är intresserad av deras utbildningar så kan du gå in på steinerhögskolans hemsida. man kan läsa distans då vissa utbildningar bara har några kurshelgers närvaro...men jobb och utbildning är ju inte hela livet... jag tänker att det räcker att man finns! det är det fina..och sen kan man ju tänka att det är ett inre arbete man håller på med då man är sjukskriven...