Orolig över nya f-kassaregler

Mer
14 år 11 månader sedan #219475 av Zoidar

Geta skrev: Myndigheterna borde vara glada åt att du jobbar tjugofem
procent, zoidar!
Funktionshindrade kommer att ha särskilt svårt att hitta jobb
nu i finanskrisens spår. Det kan inte vara någon bra strategi
för politiker att jaga oss nu.


Tack Geta, det värmer :D

Anchored in Christ ✟

Mer
14 år 11 månader sedan #219640 av Admin1
Försäkringskassans beslut går också att överklaga om du mot förmodan inte skulle få din ersättning. Vi kan nog hjälpa dig att komma på vad du skall skriva i ditt eventuella överklagande.
Mer
14 år 11 månader sedan #219789 av w200i
Jag skulle tro att försäkringskassan är rädd att psykpatienter ska pressas för hårt till (hos) arbetslivet, så att det kanske blir dyrbar inläggning på en överfull psykavdelning.

Fk, har nog full respekt för oss psykpatienter.
Mer
14 år 11 månader sedan #219811 av Tikki
Tror inte Du behöver oroa Dig zoidar.
KBT = Kognitiv Beteende Terapi. En effektiv terapiform där man inte rotar i barndomen utan inriktar sig på här och nu.
Mer
14 år 11 månader sedan #219821 av tanne
Vad hon på försäkringskassan sa till mig var att nästa gång jag söker kan jag bara söka för sk pension. Att jag aldrig mer kan jobba då. Det där ett och halvt perioden inte finns kvar. Sk sjukersättning. Vet inte om det stämmer. Men det kan bli svårt att få pension när man är för ung. Och då får man avslag och det blir social bidrag. Någon som vet om detta stämmer? Rätta mig om jag missat något?
Mer
14 år 11 månader sedan #219849 av w200i
Enligt regeringens nya direktiv, är det väldigt, väldigt svårt att i nuläget bevilja sjukersättning (sjukpension). Som jag förstod det var det bara "permanent ingen arbetsförmåga under evinnerlig tid", där man beviljar sjukersättning.

Förhoppningsvis ändrar den inhumana och korkade borgerliga regeringen direktiven, när de inser hur knasiga direktiven blev. Fast det är ju klart de vill gynna de rika och sparka på dem som redan ligger! :evil: