första nederlaget

Mer
12 år 10 månader sedan #410220 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet första nederlaget
Tack!

Nu är det bara slutprovet kvar på religionen. Ska plugga lite till inatt... Imorgon skriver jag det. Har 5 timmar på mig.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #410224 av skord
Svar från skord i ämnet första nederlaget
lycka till zoidar.
Mer
12 år 10 månader sedan #410231 av saara
Svar från saara i ämnet första nederlaget
Lycka till zoidar! :tummenupp
Mer
12 år 10 månader sedan #410460 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet första nederlaget
Tack skord och saara!

Provet var mycket svårt, men jag är nästan säker på att jag blev godkänd... VG ligger nog för långt bort... men G räcker.

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 10 månader sedan #410468 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet första nederlaget
Jag tror ju som du och jag tror ju på ett VG! Hoppas på det i alla fall! Men konkurrensen är ju stenhård om nu utbildningen skall leda till prästyrket då de flesta vet vad som står i bibeln både framlänges och baklänges! (En präst satt på den årliga karneval i ett katolskt land på en åsna ridande baklänges reciterande litanian på latin baklänges!)

Så, jag förstår om provet var svårt för den som studerar till präst har redan läst mycket vetande redan innan. Det du kan göra är att du skaffar dig vissa spetskompetenser här, såsom att kunna latin eller hebreiska och andra språk, kanske kan vara meriterande och glöm inte det att det finns en präst som i stiftet som är uttagen till att avgöra vem som får lov att bli präst!

Du får gå ut utbildningen och kan ha jättebra betyg, men du kanske inte blir prästvigd pga den prästen, för utbildningen och godkända betyg räcker inte, så teologi får vem som helst läsa, men den präst som det är frågan om här, håll dig väl med den och ha inte allt för kontroversiella idéer!

Du här i Göteborgs stift har vi en före detta kyrkoherde som sitter/har suttit i den positionen och han är medlem av synoden och synoden har nu brutit sig ur svenska kyrkan! De är rabiata kvinnopräst motståndare så den kvinna som vill bli präst är inte född som kunde bli präst här, så länge han satt där! Det var nämligen så, att i den församling jag bodde i, i min förra lägenhet var han kyrkoherde i (S:t Pauli i Göteborg). Varenda präst där var kvinnoprästmotståndare och det sades att kyrkoherden ville ha lika många barn som Jesus hade lärjungar och då, har jag för mig att han redan då hade 10 barn! Stackars kvinna!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 10 månader sedan #410528 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet första nederlaget
Tror på dig :joker