tyska är svårt

Mer
12 år 3 månader sedan #461029 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tyska är svårt
Tikki,

:lol:

Anchored in Christ ✟

Mer
12 år 3 månader sedan #461030 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet tyska är svårt

Nissegossen skrev: The glimpse in the eye, is the glimpse of eternal life in the eyes of the beholder. Twinkle, Twinkle little star in heaven. You have the seat at the table on the right side of the Eternal. He always fulfil wishes from the true believer, before the disciple knows it, it will be done. With love and understanding from a Christian follower

Det är banne mig inte svårt, jag har ju skrivit den, sedan är det inte så svårt med att gå till Google översätt och ta det från svenska eller Engelska till tyska! Inte f´n är jag bra heller på att plugga tyska verb och glosor, men en gör så gott en kan...


Jepp, man får göra vad man kan, mer kan man inte göra :)

Anchored in Christ ✟

Mer
11 år 7 månader sedan #518118 av Kassandra
Svar från Kassandra i ämnet tyska är svårt
Tyska är ganska svårt, men man får ge det tid,
och vara beredd att hamna på inlärningsplatåer
där man står och stampar.

Google översätt kan jag inte rekomendera.
Dom översätter ofta helt uppåt väggarna.
.?
Mer
11 år 7 månader sedan #518146 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tyska är svårt
Det jag har svårt med i tyskan är den omvända ordföljden. Man får dessutom alltid se till att ha ett verb sist i meningen...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 7 månader sedan #518149 av notwoodstock
Svar från notwoodstock i ämnet tyska är svårt

Kassandra skrev: ...

Google översätt kan jag inte rekomendera.
Dom översätter ofta helt uppåt väggarna.
.?


Jag har inte jämfört olika översättningsresurser på nätet, men jag vill bara infoga i debatten att maskinöversättning av språk är ett klart svårt problem. Jag läste att nuförtiden, så bygger vettigaste översättningsmetoderna på att man låter programmet tugga igenom en avsevärd mängd dokument med känd översättning, och bygga upp "statistik" inom området för hur saker skall översättas. Och jag misstänker att mer vill till för att få någonting att fungera.

Och Google brukar ha bra resurser, men det är ju klart möjligt att dom ligger efter på översättningssidan...

Glad amatör som jag är nöjd med om den klarar att översätta "Välkommen till Sverige" o.dyl.

Undrar om det finns någon sida på nätet med värsta översättningstabbarna som Internetöversättarna gjort hittills? :-)

/notwoodstock
Mer
11 år 7 månader sedan #518179 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet tyska är svårt
Jag sökte på detta och google värsta översättningstabbarna
Google skickade mig på väntetid och´det slutade med error i princip på att googla på det

www.loggenbloggen.se/?p=1377

Nu gick det! (kanske inte skall Googla på just det nä? :rotfl )
www.google.se/#hl=sv&sclient=ps ... 20&bih=867

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum