120 kr

Mer
18 år 6 månader sedan #26877 av Undrande
120 kr skapades av Undrande
120kr kostar det att gå till dokorn.
120kr är det kvar till frikort.
jag har inte 120kr, så allt knasar.

ska på ljusbehadling, a 70 kr, men har jag betalt 120 är det ju soft.
annars är det två pinsamma "kan jag få en räkning" o jag har tappat min dosa, så de kostar massor att betala.

jag vette fan moment 22.
allt är mitt fel.

jag har ätit för 400kr denna månad.

skulderna ligger över mig. ingen kan låna mig 120kr ens.

egentligen behöver jag ju mer pengar til piller osså, men...

jag behöver nog ett perosnligt ombud, men i min kommundel finns det inga

de kommer snart att ha lyckats krossa mig.
grattis myndigheter, ni gjorde det!
Mer
18 år 6 månader sedan #26897 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 120 kr
Låter jobbigt. Du har tidigare skrivit att du fått socialbidrag och ibland extrapengar av dem vid nödvändiga kostnader. Jag tycker nog att de kan ge dig pengar så du får frikort. De betalar väl vårdkostnader extra dessutom.

Om du lider av depression kan du testa själv om du lider av depression på <!-- w --> www.deprimerad.net <!-- w --> . De har ett gratis självtest för depression.
Mer
18 år 6 månader sedan #26900 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet 120 kr

Admin1 skrev: Låter jobbigt. Du har tidigare skrivit att du fått socialbidrag och ibland extrapengar av dem vid nödvändiga kostnader. Jag tycker nog att de kan ge dig pengar så du får frikort. De betalar väl vårdkostnader extra dessutom.


Jodå, det är inga problem så, men, jag får vänta 10 dagar till, minst. Jag har ont nu.

Sen får jag ta av "budgeten" betala läkaren, mediciner, och sen får man tillbaka dem när maskinen malt.
Eftersom man redan lever på exitensminmum så finns ju inte ens den lilla bufferten. Psykvården håller med mig om att det är ett stort problem och förstår att det inte går att fixa. Förra månaden fick jag ta 780kr av 3300 till vård. och då ska 500 av de 3300 gå till internetsbolaget. Kvar att leva på till allt "vardagligt", 2000.
Jag är uppbunden och har ingen telefon så det går inte att byta internetlev, det är osså fö det enda jag lägger penga på, för info, o nöje..
Man måste låna, sen kommer det en ggn till, nästa månad är det väl bara 120 till läkare, men säkert 1000 i medicin då istället.
o så fortsätter det.
jämt

Det här måste ju vara lika illa under alla diagnoser?

Om du lider av depression kan du testa själv om du lider av depression på <!-- w --> www.deprimerad.net <!-- w --> . De har ett gratis självtest för depression.


Å det gör jag nog mer eller mindre alltid, tyvärr.
Mer
18 år 6 månader sedan #26909 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet 120 kr
Hur har du klarat dig på bara 400 kr till mat? Då kan du inte ha ätit särskilt mycket denna månad...

Det verkar inte klokt att alla pengar ska gå till vård och medicin... hoppas att socialen kan hjälpa dig med pengar... jag tror man har rätt till ett existensminimum där matpengadelen är betydligt högre än 400 kr...
Mer
18 år 6 månader sedan #26912 av jennynen
Svar från jennynen i ämnet 120 kr
Men vad säger soc då? Kan inte de se att du behöver mer? Och om det inte finns personligt ombud, finns det ingenting någorlunda motsvarande?

Fan vad sjukt det är med byrokrati. Jag fattar inte hur folk står ut med såna jobb heller. Kan inte tänka mig nåt värre...

Hoppas det löser sig.
Mer
18 år 6 månader sedan #26913 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet 120 kr

Isa-Alise skrev: Hur har du klarat dig på bara 400 kr till mat? Då kan du inte ha ätit särskilt mycket denna månad...


Jodå, jag har fakatikt köpt 2 pizzor som ligger utanför dessa 400.
63 kr till.

Ris o makaroner. Till det vad som är billigt för dagen, köper normalt köttfärs, gör 250g paket till frysen o tar ett per dag. Käne inte för mat varje dag heller.

Har 5 pkt kvar tror jag. Sen fanns det ju en del hemma också. Kryddor o socker tror jag inte jag behövde köpa. Inte heller mjöl. Däremot har jag köpt tvättmedel för 30 kr inräknat dessa 400. Tvättar håret 2 ggr i veckan o spar shampoo genom at ta xtra lite. Köpaer allt sånt på ÖB.

Det verkar inte klokt att alla pengar ska gå till vård och medicin... hoppas att socialen kan hjälpa dig med pengar... jag tror man har rätt till ett existensminimum där matpengadelen är betydligt högre än 400 kr...


jo, men de menar ju att man ska skita i annat o köpa mat.
det gör inte jag.
eller, de skiter i att fundera på det alls, de är ju bara intresserade av sitt, lagen, kan de åtalas, gör de vad de ska, tror jag, när jag ville köpa en mata så sa de att jag kunde ta av klädbudgeten, då jag inte åker kómmunalat måste jag ofta betala bensinpeng hit+ hem om ngn ska köra mig. men vad ska jag med kläder till?
Blir lite jobbigt nu mot vintern, får ta en säkerhetsnål o fixa till hålen i dunjackan med. Men det smärtar mer sen när de inte förstår att jag skäms för att gå ut även om jag försöker tala kogniativt till mig själv och säga att de som ev glor inte vet om du är en snål rik eller en asfattig dumbom..

Jag kapar hellre 500 på maten, lider man av näringsbist får man nog vård, o lägger det på internet så jag inte är helt ensam och bara har tankarna.

man får det man är värd. Människovärdet är lika för alla, det fins inte som ekeonomisk term, bara psykologisk.

men det börjar bli lite tufft nu.
jag borde begå självmord. men jag vill nog inte.

Har du tips på vad man kan få för vitaminer o sånt på recrpt, så det går på högkostadskortet?