120 kr

Mer
18 år 5 månader sedan #26997 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet 120 kr
Vitaminer får man betala helt själva. De räknas inte in i högkostnadsskyddet.
En fördel är att vitaminer är ganska billiga numera, men de flesta behöver nog inte ta vitamintillskott, eftersom kosten innehåller tillräckligt med vitaminer.

Jag tycker att du fått många bra råd Undrande. Många här har erfarenheter av att ha dålig ekonomi. Jag tror att schizofreni är nog den sjukdom som ger den sämsta ekonomin av alla sjukdomar. Tyvärr, blir också slutsatsen att på en schizofrenisajt har man minst chans att få ekonomisk hjälp på Internet av andra deltagare - de flesta har själva dålig ekonomi.
Mer
18 år 5 månader sedan #26998 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet 120 kr
Så sant admin, men jag tror det gäller de flesta psyksikt sjuka.

Det är nog bra att ta vitamnier när man inte sköter sin kost, pga sjukdom eller pga ekonomin.

Tycker det är lite konstigt att det inte diskuteras mer om ekonomin, den ger oro, oro är aldrig bra när man är känslig, men vårt system bygger ju på att du ska jaga mer pengar, eller dö.
När jag tänker så tänker jag så och det anser jag nog vara sjukligt i sig självt.

Nu struntar jag i detta helt enkelt, vad spelar det för roll hur det går egentligen? Det är mitt fel och jag får lida, men jag ska ändå dö, och livet är inte värt så mkt för mig längre även om jag försöker tänka, men, det är ju en sorts psykos, jag är värdelös och dum, se på hur det är, så ser man det tydligt. Vore jag det inte skulle jag inte ha det såhär, inte ha dessa problem.
Mer
18 år 5 månader sedan #27004 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet 120 kr
Usch du har det jobbigt Undrande, brukar inte gilla att krama killar men du får en av mig ändå.

kram Fredrik
Mer
18 år 5 månader sedan #27008 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet 120 kr

Undrande skrev: Så sant admin, men jag tror det gäller de flesta psyksikt sjuka.

Det är nog bra att ta vitamnier när man inte sköter sin kost, pga sjukdom eller pga ekonomin.

Tycker det är lite konstigt att det inte diskuteras mer om ekonomin, den ger oro, oro är aldrig bra när man är känslig, men vårt system bygger ju på att du ska jaga mer pengar, eller dö.
När jag tänker så tänker jag så och det anser jag nog vara sjukligt i sig självt.

Nu struntar jag i detta helt enkelt, vad spelar det för roll hur det går egentligen? Det är mitt fel och jag får lida, men jag ska ändå dö, och livet är inte värt så mkt för mig längre även om jag försöker tänka, men, det är ju en sorts psykos, jag är värdelös och dum, se på hur det är, så ser man det tydligt. Vore jag det inte skulle jag inte ha det såhär, inte ha dessa problem.


Du är varken dum eller värdelös, Undrande... du är klokt och empatisk och värd mycket för alla oss här... ekonomiska problem är nått som drabbar en när man inte orkar arbeta och kan få en skaplig lön... det är ett systemfel, inte ett fel hos dig...
Mer
18 år 5 månader sedan #27030 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet 120 kr
Tack för de värmande orden ise-alise.
Mer
18 år 5 månader sedan #27031 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet 120 kr
Hej Undrande! Som Admin talade om så har vi på den här sajten inga pengar. Vi är numera 642 medlemmar. Om alla skänkte dig en spänn så vore det 641 kr. Nu vet jag ju det, hur skicka en spänn till dig? Svårt!

Men på lördag skall jag satsa tio spänn på V75 med tanke på dig. Hälften av vad jag vinner skall du få. Så håll tummarna, på att jag satsar rätt.

Det är inget hån, jag menar bara väl! MVH Nisse.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum