vad gjorde Ni

Mer
18 år 2 månader sedan #33359 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet vad gjorde Ni
Jag insjuknade under gymnasieåren... sen har jag studerat och arbetat i omgångar... tagit en magisterexamen... arbetat deltid i perioder... arbetar nu halvtid, och finner att det är lagom...
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #33364 av lotta
Svar från lotta i ämnet vad gjorde Ni
Herregud.....vilka förmågor det finns här ute !!!!

Jag funderar på om det är min adhd problematik i tidig ålder som bidragit till att jag inte ens gått ut grundskolan och inte jobbat med annat än bla. servitris jobb *suck*
Mer
18 år 2 månader sedan #33367 av Balder
Svar från Balder i ämnet vad gjorde Ni
Jag fick min första psykos 1997, beroende på en otroligt jobbig period på min första tjänst som ekonom. Sedan har jag bytt ekonomjobb ganska många gånger och haft sammanlagt fem psykoser. Jag är mycket känslig för stress och elakheter/mobbing. Men p.g.a den diagnos jag fick 2004 (schizo-affektiv) och de mediciner och de samtal jag får så har jag lärt mig att klara av/behärska även stressiga situationer. Jag tar inte åt mig av alla elakheter och dumheter längre.

Måste säga att det finns väldigt mycklet dumhet/okunskap ute på arbetsmarknaden. Många av mina arbetskamrater har varit lata och okunniga. Jag är glad över att jag hela tiden har fått gå vidare till ständigt bättre jobb. Det vill jag gärna säga, det finns massor av jobb att söka och vi som är sjuka har möjlighet att få många av dessa om vi visar framfötterna lika väl som andra. Jag har aldrig berättat för någon om min diagnos och de märker (idag) inte heller hur det står till, även om vissa tidigare har utnyttjat min känslighet och försökt trycka ner mig psykiskt. Det är ju en otrolig konkurrens på arbetsplatserna idag och vissa "arbetskamrater" kan gå över lik för att skaffa sig fördelar och sätta andra "på plats". Men dumhet straffar sig i längden, det är jag övertygad om! :D
Mer
18 år 2 månader sedan #33378 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet vad gjorde Ni
Jag jobbade på en fabrik när jag insjuknade, sen fick jag en nytändning som snickare. Efter att jag fått rådet att sluta med min medicin och följde det så klarade jag inte av min anställning och slutade och där är jag nu. Men jag vet att jag har kapacitet och med tiden så tror jag att jag kan komma tillbaka i arbete igen.
Mer
18 år 2 månader sedan #33380 av alien
Svar från alien i ämnet vad gjorde Ni
jag jobbade skift inom lager/produktion på ett bryggeri. jag körde truck och övervakade maskiner och robotar, ganska kul faktiskt, men stressigt.
Mer
18 år 2 månader sedan #33403 av leva
Svar från leva i ämnet vad gjorde Ni
Är just nu arbetslös men har tidigare arbetat som originalare.