Att klippa sig själv - engångskostnad 300 kr

Mer
8 år 8 månader sedan #761844 av Drummer
Jag klipper mig själv också för att spara pengar. Idag kostar det nog mellan 200-800 kr att klippa sig beroende vilken stad man bor i och vilken frisör! Jag brukar klippa 9 mm på hjässan och 3 mm på sidorna och i nacken. Ibland blir det bra och ibland sämre, men jag försöker få det så jämnt som möjligt!
Mer
8 år 8 månader sedan #761892 av Melun

Admin1 skrev: För en tid sedan köpte jag en hårklippningsapparat för 300 kr på Claes Ohlsson.
www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rkl ... ne/34-9950
Det var Nissegossen, som inspirerade mig. Jag beslöt mig för att försöka klippa mig själv utan hjälp av någon annan igår.

Använde 30 mm distans och hårlängd. Ställde mig framför en spegel och började att klippa framifrån och bak. Sedan tog jag bakifrån och via naken. Ibland var det ojämnt och då bättrade jag på. Ibland drog jag ut håret för att få bort ojämnheter. Kollade med spegel och blev nöjd med resultatet.

Min pappa tittade på håret imorse och tyckte det såg ut som en vanlig klippning hos frisör. Kan vara värt att testa om ni vill spara pengar. Tjänar in hårklipparen på 2 klippningar. Jag kommer att klippa min pappa också med min apparat.


"Sedan tog jag bakifrån och via naken." hahaha hur ska man tolka det där??
Mer
8 år 8 månader sedan #761899 av Admin1
Felskrivning. Har ändrat till nacken. Mitt tangentbord missar vissa bokstäver ibland. Kanske skall jag försöka att byta tangentbord imorgon. Jag har 3 olika tangentbord.

Drummer du kanske skulle försöka klippa i 2-3 cm hårlängd. Misstänker att 2-3 cm är lättare att få jämnare än kortare hår.
Mer
8 år 8 månader sedan #761924 av zoegas
Har också en sånn som admin har. Köpte först den nisse rekomenderade, den åkte i papperskorgen direkt.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
8 år 8 månader sedan #761925 av Amandara
jag passar inte i stubbat hår annars skulle jag gärna ha det
Mer
8 år 4 månader sedan #789427 av IngeF

Admin1 skrev: För en tid sedan köpte jag en hårklippningsapparat för 300 kr på Claes Ohlsson.
www.clasohlson.com/se/H%C3%A5rkl ... ne/34-9950


Det var Nissegossen, som inspirerade mig. Jag beslöt mig för att försöka klippa mig själv utan hjälp av någon annan igår.

Använde 30 mm distans och hårlängd. Ställde mig framför en spegel och började att klippa framifrån och bak. Sedan tog jag bakifrån och via nacken. Ibland var det ojämnt och då bättrade jag på. Ibland drog jag ut håret för att få bort ojämnheter. Kollade med spegel och blev nöjd med resultatet.

Min pappa tittade på håret imorse och tyckte det såg ut som en vanlig klippning hos frisör. Kan vara värt att testa om ni vill spara pengar. Tjänar in hårklipparen på 2 klippningar. Jag kommer att klippa min pappa också med min apparat.

For dobbelt pris får man en klippemaskin som er beregnet på selvklipp, og er noe enklere å regulere. Jeg har en slik.