Dåren, sanningssägaren, buffeln, syndabocken...

Mer
18 år 1 månad sedan #35427 av Sofie
Dåren, sanningssägaren, buffeln, syndabocken... Detta eviga jävla rollspel som människor håller på med överallt. På arbetsplatser, skolor, i föreningsliv och fan vet allt.... Förlåt, nu kommer alla arga känslor fram just nu.

Det jag känner är att på jobbet har jag en stark vilja till att påverka och förändra kärringarna så att de slutar intrigera och prata skit om varandra.

Jag vill förändra, förändra, jag vill för mycket....

Jag tror att jag ska vara en frälsande ängel hela tiden.

När jag var psykotisk så trodde jag ju till och med det - att jag var gudasänd på något vis.

Sedan fortsätter det in i vardagen, trots mediciner, trots terapi.... Jag vill lösa alla problem. Jag vill förändra, röra om i grytan. Jag tar på mig allting, alla problem, det är jag som ska lösa dem.

De kristna brukar säga - lämna det till Jesus, och det har jag gjort, för jag är kristen....

Men jag står inte ut med att gå till jobbet dag efter dag och höra detta eviga gnällande om vem som fikar med vem och hur orättvist allting är på arbetsplatsen och hur hemsk en viss person är...

Jag skulle vilja säga till dem så här -
Varför svartmålar ni varandra så? För mig, när jag är med er var och en så kan jag inte tycka annat än att ni är gulliga och trevliga och snälla mot mig, trots allt....

Eller vad är det jag vill säga egentligen?
Och varför skriver jag här? Under pseudonym. Ropar ut min frustration i cyberrymden.

Finns det någon där? Hallå? Är det någon som känner igen sig?
Jag är inte full, möjligen har jag druckit för mycket kaffe och pratat för mycket på telefon med olika vänner.

Möjligen är det pms igen typ två veckor för tidigt.

/Sofie
Mer
18 år 1 månad sedan #35428 av AmandaS
Hej Sofie,
Jag känner igen mig i det du beskriver. Jag vill också ställa allting till rätta hela tiden, röra om i grytan, eliminera alla orättvisor och i slutändan rädda hela världen, det är ett ganska stort företag och väldigt stressande, inte så bra när man dessutom är extremt stresskänslig. När jag var psykotisk trodde jag att hela världen utgick i från mitt medvetande, som om verkligeheten var en dröm jag drömde.
Mer
18 år 1 månad sedan #35430 av Sofie
Försöker tänka att jag får bara gå dit och sköta mitt jobb helt enkelt. Jag är inte dr Phil. Jag är ingen guru. Jag är bara Sofie. Jag har mina brister och jag har mina kvaliteter, men jobbet får inte fortsätta att äta upp mig innifrån.

/Sofie
Mer
18 år 1 månad sedan #35432 av AmandaS
Sofie ovan,

Det låter som en bra strategi, hur ska du göra för att få det att funka? Själv har jag ingen aning om hur jag ska bete mig för att bara "sköta mitt jobb" och inte låta det uppta min tankeverksamhet 24 timmar om dygnet. Det är därför jag inte kan jobba alls... Hur ska man göra för att bara låta jobbet ta de timmar det faktiskt tar i anspråk och inte mer? Har du några tips?
Mer
18 år 1 månad sedan #35434 av Fantasio
Intriganta typer finns av båda könen. De manliga är oftast farligare, då de av hävd inte anses skitprata, utan komma med "tänkvärda inlägg".
Lösning:"Take this job and shove it"! Kommer jag nån gång till skott o startar eget ska jag söka medarbetare här på forumet direkt.
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35437 av
de väljer ju inte att umgås utan gör det för pengar, och sen har de ju trist och behöver lite dokusåpa.

+ maktspel, osv som vanligt

jag känner mig som alla de oliak rollerna du räknar upp, jag är bufflig. säger sanningen, blir syndabock och ses ofta som dåre.