Dåren, sanningssägaren, buffeln, syndabocken...

Mer
18 år 1 månad sedan #35443 av Sofie
Morgonen därpå... Sovit hårt på en halv Imovane.

Nej jag vet inte heller riktigt Amanda S, hur man gör för att låta bli att tänka på jobbet 24 timmar om dygnet och dessutom på helgerna. Försöka hitta på engagerand projekt med att möblera om i lägenheten kanske. Gräla med gubben istället (skämtar).

Det stämmer som någon här sa att det är en dokusåpa och att vi inte har valt varandra. Det verkar ju också som vissa njuter av skitpratet. Det är väl bara att anpassa sig. Men det påverkar mig.

Jag blir bara mer paranoid av allt detta tissel tassel. Vem som helst skulle bli misstänksam i den arbetsmiljön.

Sköta sitt jobb.... Jag brukar tänka mig bort. Ett tag i veckan när jag satt och skrev fick jag bilden av att jag var ute och paddlade kanot och gled sakta fram.

Vänner, fritid, allt sådan kan få mig att försöka glömma, men ibland vill jag bara prata av mig. Ibland skriver jag dikter om det också.

Nu vet jag, motion. Avreagera sig med motion. Just det, jag måste gå på gympan i eftermiddag.

Och nu ska jag klä mig och gå till jobbet.

/Sofie
  • /Sofie
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #35452 av /Sofie
Ååh, Tack Jennynen. Jag försöker, men misslyckas om och om igen. Handlar kanske också om att förlåta sig själv.

Nu har det varit lugnt på jobbet idag, annat än i måndags då vi hade så mycket att skriva att det kändes som att sjunka ner i dy och vada fram.

Så jag har suttit här och svarat på tre olika jobbannonser. Totalt har jag nu sökt 6 jobb denna veckan.

Tänkte att det ökar ju sannolikheten att man får något ju fler jobb man söker. Även om jag är kanhända ett hopplöst fall.

Vet inte hur många intervjuer jag har varit på. Får väl vara glad så länge jag i alla fall blir kallad på intervju, men aldrig är det min tur att få något.

/Sofie