sysselsättning

Mer
18 år 1 månad sedan #36139 av Anki
Svar från Anki i ämnet sysselsättning
Hej Fredrik!

Jag tror att du själv måste "ligga i" för att få ngn respons från Försäkringskassan. Själv ska jag träffa en grupp som kallar sig AIR (arbetslivsinriktad rehabilitering) nu på tisdag här i Göteborg. Du bor ju också i Göteborg. Kanske ngt för dig? Tala med din handläggare på öppenvårdsmottagningen. Hon/han borde veta..../Anki
Mer
18 år 1 månad sedan #36155 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet sysselsättning
Hej Anki. Jo det verkar som om man måste ligga på själv för att det skall bli något. Men jag tycker ändå att det är konstigt att inte försäkringskassan har bättre uppföljning av sina klienter.
Alla kanske inte är så framåt och då blir man lätt glömd verkar det som. Jag tog kontakt med försäkringskassan för några månader sen nu. Men min handläggare sa att det är inte så lätt att få rehabilitering, utan det skall göras i samråd med läkare.
Men nu har jag i alla fall blivit lovad ett möte på försäkringskassan om arbetsträning.
Men jag tror alltså att återhämtningen skulle gå mycket fortare om försäkringskassan kunde vara mer intresserade av sina klienter och följa upp hur det går. Då skulle man känna att man inte är bortglömd av samhället utan man har ett mål att jobba mot hela tiden, att komma tillbaka till ett arbete.
Mer
18 år 1 månad sedan #36158 av Anki
Svar från Anki i ämnet sysselsättning
Hej igen...

Håller med dig. Tror också att återhämtningen skulle gå snabbare om FK var mer intresserade av sina klienter. Vad skönt att du blivit lovad ett möte angående arbetsträning. Hoppas att det går bra! /Anki
Mer
18 år 1 månad sedan #36206 av Annapanna
Svar från Annapanna i ämnet sysselsättning
Admin1,

YESSS!!!
Mer
18 år 1 månad sedan #36214 av Fredrik
Svar från Fredrik i ämnet sysselsättning
Jag håller också med dig Admin! Det är väldigt lätt att få dåligt självförtroende när man fått den här diagnosen och tar den till sig. Det är så otroligt mycket känslor inblandade i ordet schizofreni för mig. Det känns inte som om det behöver vara så. För mig är min sjukdom inga konstigheter egentligen. Jag vet precis hur den funkar. Man önskar att andra också kunde förstå hur sjukdomen ter sig och inte vara så skrajja för den.