Studier?

Mer
18 år 4 veckor sedan #36262 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Studier?
Lotta, det låter som om du behöver ett personligt ombud som kan ta reda på sådana saker.

Det andra är att du själv får dra igång en rehabiliteringsprocess angående dig själv! Det borde åtminstone finnas en kurator på den mottagning som du går till som kan hjälpa dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 veckor sedan #36264 av lotta
Svar från lotta i ämnet Studier?
Jag har en slarvig och nonchalant handläggare på FK som just nu utreder vad och hur mycket jag kan arbeta.

Min läkare har i sitt utlåtande pekat särskilt på mitt behov av utredning och hjälp att hitta något som passar mig utifrån mina svårigheter.

Jag är inte lssad..........tyvärr för då hade jag haft möjlighet att arbeta inom tex MISA.....som är ett företag som enbart slussar ut människor med neuropsykiatriska funktionshinder.

Jag skall ringa FK i dag och puscha på dem . Jag klarar inte av att gå utan någonting att göra.
Mer
18 år 4 veckor sedan #36265 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Studier?
Lotta! Varje kommun är skyldig till att skaffa dig något som är meningsfull sysselsättning.

Kommunen har säkert ett slags dagcenter/allaktivitetshus dit du kan gå.

Där kan också, som det var för mig, finnas möjlighet till rehabilitering!

Ytterligare en gång! Skaffa dig ett personlig ombud!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 veckor sedan #36267 av lotta
Svar från lotta i ämnet Studier?
Vad då ett Personligt ombud. Jag har en kurator men jag lyder som sagt inte under lss.

Jag har blivit tillfrågad att gå på min mottagning en gång i veckan och sy odyl tillsammans med andra.

Jag är väldigt nojig kring att människor inte skall veta om min sjukdom och då jag bor i en liten kommun så vill jag inte gärna just det. Dessutom så avskyr jag att sy och snickra.

Jag har en kompis som jobbar med daglig verksamhet för människor med asberger,adhd,utvecklingsstörningar mm mm men där platsar jag inte riktigt. Att kommunen skulle ha någonting annat tvivlar jag på, då hade dem nog sagt det under de 9 år jag snart gått sjukskriven

Försäkringskassan får sätta fart och jag skall be min läkare ringa min handläggare så någonting händer
Mer
18 år 4 veckor sedan #36270 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Studier?
Lotta! Suck! jag skickar några länkar till dig. du kan själv gå in på Google.se och få bortot 16 000 träff.

www.sweden.gov.se/sb/d/3159

www.brackediakoni.se/index.php?l ... _ombud.php

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • lotta
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 veckor sedan #36278 av lotta
Svar från lotta i ämnet Studier?
*skratt* Jag håller med dig. Men jag får väl skylla på min adhd *ler*