Studera 100%

Mer
7 år 9 månader sedan #842119 av Schism
Studera 100% skapades av Schism
Jag har kommit in på universitet/högskola och ska studera full fart. Vill inte säga var eller vilken utbildning. Men det är 3 år.

Min läkare och mina anhöriga tror på mig och framför allt tror jag på mig själv trots schizofreni (Odifferentierad, mild). 2012 var min andra och förhoppningsvis sista psykos.

Snart ska vi undersöka om jag bara ska stå på abilify och ta bort trilafon. Jag tar även cipralex, ska ta bort mianserin och sobril. Tar även zopiklon.

Provade att halvera min mianserin på prov en natt och då sov jag betydligt mindre. Fick mer energi och koncentration, kan även leda till att jag går ner lite i vikt eftersom det skappar ett matsug på kvällen när jag tagit den.

Det blev nytt boende på annan ort som jag delar med andra. Allt har gått som smort och snabbt trots det är svårt att komma in och få boende. Jag sa upp min lägenhet när jag fick kontrakt på det nya.

Eventuellt kan FK betala 50 % ett år jag studerar, det spekulerar min läkare på men ska ta det med kuratorn med, kanske slipper låna 3 år med fullt lån.
Mer
7 år 9 månader sedan #842122 av krokus
Svar från krokus i ämnet Studera 100%
Spännande! Lycka till! :tummenupp
Mer
7 år 9 månader sedan #842125 av krokus
Svar från krokus i ämnet Studera 100%
[url:2awy1qml]http://www.studeramedfunktionshinder.nu/samordnare.htm[/url:2awy1qml]

På ovanstående länk kan du kontakta universitetets/högskolans samordnare för studenter med funktionsnedsättning. Du kan bland annat få förlängd skrivtid på tentor.
Mer
7 år 9 månader sedan #842128 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Studera 100%
Lycka till på färden! Jag har treårig högskoleutbildning men skulle aldrig klara att plugga nu. Men vi är olika och har olika funktionsförmåga.
Mer
7 år 9 månader sedan #842139 av Schism
Svar från Schism i ämnet Studera 100%
Tack för lyckoönskningarna!

Jag ska kolla med samordnare ifall jag kan dra mer nytta av funktionshindret på tentor.

Edit: Mild schizofreni skrev jag, det kan man väl inte ha :) ? Jag har iallafall 50% nedsatt förmåga men måste prova för jag orkar inte sitta hemma mer och vill eftersträva en lite rikare livsföring.
Mer
7 år 9 månader sedan #842141 av Prosit
Svar från Prosit i ämnet Studera 100%
Lycka till Schism.