Studera 100%

Mer
7 år 9 månader sedan #842331 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studera 100%
Abilify kan vara bra och kanske förbättra studie förmågan. Kognitiv rehabilitering kan vara bra med hjärnträning kallas IPT-k. Det finns en app Peak med ett program Wizard som kan ge hjärnträning. Om du har sjukersättning före 2008 kan man studera med sjukersättning.

[url:17sgxjfx]http://www.viska.se/index.php/sjalvhjalp/appar/6039-peak-hjarntraningsapp-finns-gratis[/url:17sgxjfx]
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 9 månader sedan #842332 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Studera 100%


Kanske detta kan ge dig en bra start med stark studiemotivation?

Vars är världen på väg?
Mer
7 år 9 månader sedan #842615 av Cider
Svar från Cider i ämnet Studera 100%
Kolla med universitetets/högskolans samordnare för studenter med funktionsnedsättning om möjlighet finns (om du blir tvungen) att plugga 50 % under 6 år och samtidigt få fullt studiemedel men bara behöva betala tillbaka hälften. Kan vara en trygghet bara att veta om det går, bara det kan ju göra att du känner mindre stress och klarar dina heltidsstudier galant! (I o f s kanske csn prövar från fall till fall?).
Mer
7 år 9 månader sedan #842909 av Schism
Svar från Schism i ämnet Studera 100%
Jag tror jag fixar detta, idag sa min läkare att hen hade börjat fundera på om jag inte har schizofreni. Och jag tror det kan ligga mycket i detta. Hen sa att det i så fall handlar om en drogutlöst psykos med tillhörande extra känslighet i min personlighet.

Detta skulle jag må bra av och få extra motivation av, eftersom jag kan tänka mer på att hitta partner och kanske bilda familj.

Jag har iallafall lärt mig jättemycket genom att ha en diagnos och denna "utbildning" kan ses som både ont och gott, jag väljer att inte vara bitter på psykiatrin för att de ena dagen säger att jag har schizofreni och andra inte. Det har varit ett byte till en mycket bättre läkare dessutom som kanske tänker annorlunda. Lärdomar kan man få av erfarenhet av att leva med en stigmatiserande diagnos, kanske den mest stigmatiserande i vår tid...

Jag lovar att ge tillbaka på något sätt i mitt liv genom att utbilda andra om schizofreni, min närvaro har gjort människor mer öppna för psykisk ohälsa redan. Jag kommer även utbildas inom områden som har med rehabilitering av sådana tillstånd bland annat.

Nu händer allt på en gång! Flytt studier och avdiagnosticering! HURRA!!!
Mer
7 år 9 månader sedan #842916 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Studera 100%
Schism, så länge du inte har satans ljuden tinnitus nivå 3 som jag har så tror jag verkligen inte att du har schizofreni! Lycka Till!
Mer
7 år 9 månader sedan #843006 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Studera 100%
Låter väldigt positivt. Lycka till med studierna!