Vad ska jag bli?

  • gulligvännen
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 vecka sedan #38061 av gulligvännen
Vad ska jag bli? skapades av gulligvännen
Jag har varit au-pair, jobbat på kontor, jobbat på Gröna Lund och Riksettan som bingovärdinna. Jag tar hand om min pappa nu för han kan inte göra allt själv. Min farfar vill att jag ska kunna bli jurist. Jag gick i skolan men efter mamma dog orkade jag inte gå upp ur sängen. Om jag hade varit stark och klarat mig själv så hade det gått bra. Jag kanske behöver mer tid för mig själv. / gulligvännen
Mer
18 år 1 vecka sedan #38072 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vad ska jag bli?
Vilket yrke man har är väl inte så viktigt... det är ju den person du är som betyder nått... jag minns att du skrev din ålder i en annan tråd... nog är du gammal nog att bestämma själv vad du vill syssla med utan att bry dig om andras drömmar för dig? Mer tid för dig själv låter gott...
Mer
18 år 1 vecka sedan #38086 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad ska jag bli?
Det är svårt att välja yrke, men det är nog viktigt att man trivs och är intresserad av sitt jobb. I längden blir det outhärdligt att vantrivas på jobbet. Jag tror att Arbetsförmedlingen kan ge råd om val av yrke. Där kan man också få rehabilitering om man har varit sjukskriven länge. Det är Arbetsförmedlingen Rehab som gör detta, men ens läkare måste anse att man skall kunna jobba.