Folkpartiet

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39134 av
Svar från i ämnet Folkpartiet
hello undrande.

missförstå mig inte!

jag bara räknar på hur det ser ut. jag lever ju som sagt själv på bottenträsket i den "ekonomiska slummen"...
det var även jag som skrev dom andra gästinläggen: det med soc-normen
och sänkningen av bidragen.

som jag ser det så finns det inga jobb för att det är en massa gubbar och tanter som beslutar om saker och ting som inte vill att dom ska finnas, helt enkelt.

det är en fix ide alltihopa. det är inte svårare att göra om socbidraget till en lön och ett jobb än att laga pannkakor. ett jobb på kanske 10-20 timmar i veckan med helt normal lön skulle kunna vara ersättningen för socbidraget.

men det är ju inte tillräckligt många som vill att det ska vara så. så då blir det inte så. däremot vill folk konsumera och producera skit som dom inte behöver. och då blir det så som det är nu. folk bygger hellre bomber än tar hand om sina egna barn.

/daniel
Mer
17 år 11 månader sedan #39150 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Folkpartiet
Varför inte fråga: Varför kostar det så mkt med välfärden?

Det är en väg som valts, som jag ser det är det den som S +FP gemensamt satt som huvudspår sedan mitten av 80-talet genom samtliga stora reformer som skatt, tele, post, el, bostäder, mat.
Mer
17 år 11 månader sedan #39151 av Undrande
Svar från Undrande i ämnet Folkpartiet
Jo, det är mer eller mindre på G det du säger, men jag tycker ju mig då se att många människor får leva på nödhjälpsarbeten, som inte behöver utföras, för om ingen har lust att betala så berättar en ekonomi att det inte behövs, hur man än tycker..

Nu ska dessa ju rädda kommunerna, för det behövs ju folk till "övriga uppgifter" som det är omöjligt för de vanliga att hinna med idag, men så hade det å andra sidan aldig blivit med konkurrens.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39152 av
Svar från i ämnet Folkpartiet
Vad arbetar du med undrande ?