Hur mycket får du i sjukersättning?

Mer
6 år 11 månader sedan #935561 av memphis
nä precis. vi som är sjuka är väldigt billiga i drift, dessutom är vi är bra-miljö-val, svanen allt i ett.
Mer
6 år 11 månader sedan #935564 av Geta

Utomjordingen skrev: Sen våren 1990 när jag fick sjukersättning så har jag fått drygt lite över 2 miljoner kronor efter skatt! Vad är det? Ingenting - luft! En som har arbetat vanligt arbete lika länge som jag har varit sjukskriven har väl fått cirka 6-7 miljoner kronor efter skatt eller mer ändå.


Det måste löna sig att arbeta och vara skillnad på när man går på bidrag.
Annars vill få arbeta.
Mer
6 år 11 månader sedan #935566 av Utomjordingen
Ja, det fattar väl jag med! Det gör väl alla eller?
Mer
6 år 11 månader sedan #935571 av memphis
jag tror de flesta friska människor behöver en uppgift o ett arbete, det är inte bara för pengarna. har man ingen sjukdom klättrar man nog på väggarna eller blir stressad av att inte ha ett arbete. men med brist på ork o förmåga är det bättre att inte jobba. men man kan ändå få värdelöshetskänslor. nu anser jag att vi med psykotiska sjukdomar har ett högre mål, en transcendental uppgift som ej betalas i cash!
Mer
6 år 11 månader sedan #935573 av Geta
Det sägs att hemmafruar var frustrerade på den tiden som det var vanligt.
Särskilt när de inte tjänade några egna pengar.
Mer
6 år 11 månader sedan #935581 av Utomjordingen
Jo, men det får max vara hobbyverksamhet tycker jag! Hobbyverksamhet är lagom arbete för sådana som mig.

Om jag minns rätt så får man tjäna 50 tusen kronor skattefritt på sin hobbyverksamhet! Det ska vara morot som drivkraft och inte piska... .