Hur mycket får du i sjukersättning?

Mer
6 år 11 månader sedan #935649 av Admin1
Har man stora vårdutgifter och reskostnader till sysselsättning kan man ansöka om handikappersättning.
Mer
6 år 11 månader sedan #935658 av Kloppe
Jag har bara 50% sjukersättning. Får 5739 efter skatt (med bostadstillägg). Får dessutom 1239 från AFA varje månad.
Tillsammans med lön från jobbet så blir allt sammanlagt ca 16500 efter skatt varje månad.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 11 månader sedan #935678 av Nissegossen
Bra pengar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #935679 av Nissegossen
Har en kompis han har lika mycket som du i pension, 16.000kr men har förvaltare och trots hans stora inkomst har han förvaltare, vilket innebär att han är omyndigförklarad att ha hand om sina egna pengar. Jag har inte förstått hur det kunnat gå så för honom. Han vill inte berätta.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #935682 av Nissegossen
Han är förövrigt svår till att gå, när han varit hemma hos mig, jag låser min dörr för honom. Vill inte att han sover över här. Vilket har hänt och jag vill aldrig att han kommer hem till mig och stannar kvar. Jag kan inte vara hans morsa.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 11 månader sedan #936046 av Admin1
Är det han som varit lärare? Har han förvaltare är han inte omyndig bara om pengar utan om allt.