Tips på sysselsättning

  • osso
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #40051 av osso
Svar från osso i ämnet Tips på sysselsättning
Men om du själv avbryter sjukskrivningen och läkarna och FK har fastslagit att du är sjuk (vilket de har om du är sjukskriven och får pengar från FK) så anser FK att du har bevisat att du kan arbeta fast du är sjuk coh du kan inte bli sjukskriven för den sjukdomen något mer. They got you in their hand. (Och här översätter jag till alla som inte kan läsa engelska som är felstavat utan att få en neuros "De har tummen i ögat på dig. De har dig i sitt grepp.")

Det samma gäller frivilligarbete på Röda Korset som överstiger 5 timmar i veckan.

Lider med dig. Det är misshandel att låta folk gå utan sysselsättning och socialt sammanhang.

Undrans som flundran. Om psyket är snälla mot dig och du får nån form av hjälp från de så kanske de kan söka fondpengar till dig så du kan gå nån kurs i sommar med nåt du gillar på nån folkhögskola?
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
17 år 11 månader sedan #40060 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Tips på sysselsättning
Tänkvärda ord. Jag har inte varit så sjuk som jag nu anses vara på flera år. Nu är jag under utredning och när den är klar får man se om jag ska få nån slags hjälp. Jag har haft det förut.
Mer
17 år 11 månader sedan #40074 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Tips på sysselsättning
Som PSR berättade så har kommunerna oftast dagverksamhet, där man kan få utöva olika hobbies gratis - måla, teckna, snickra mm. Du kan ringa till kommunkontoret och be att de kopplar dig till dagverksamheten så att du kan diskutera med dem om du får deltaga.

RSMH har ibland lokaler där man kan göra liknande saker, som på dagverksamheten. Fountain House har ett tiotal hus, där man kan få sysselsättning. www.sverigesfontanhus.se/
Mer
17 år 11 månader sedan #40112 av Sylviaplath
Hej Fantasio,
Sorry om jag lät väl hurtig. Har man varit sjuk länge kan man nästan glömma bort hur man var innan. Och är man sjuk till och från kan det vara lika bra, för livet brukar ändå inte bli dessamma.
Mer
17 år 11 månader sedan #40113 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Tips på sysselsättning
Jag går på öppen dagvård...där finns arbetsterapi...läkare ..skötare...samt sjukgymnastik...jag går dit tre till fyra dagar i veckan..vi brukar baka..sy eller åka till något köpcentra...på sjukgymnastik får jag massage och avslappning...Det är skönt att ha ett ställe att gå till träffa andra i liknande situation samt att det går en tid av dagen...Plus att du får intryck vilket man ej får när man går hemma hela dagarna...Så jag tycker oxå definitivt att du skall ta kontakt med öppenvården...
Mer
17 år 11 månader sedan #40116 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Tips på sysselsättning
Jag brukar kunna sysselsätta mig själv rätt mycket genom att skriva och sy.
Just nu syr jag ett stort lapptäcke som jag ska ha som överkast till min säng.
Dock är det ju dyrt att skaffa symaskin tyvärr.... jag fick min i 21 års present av min farmor, det är en av den bästa presenter jag nånsin fått.