Vad har ni haft för arbete igenom tiderna?

Mer
7 år 1 vecka sedan #923825 av björk
:flag


Jag blev plågad ngt rejält 1 år på Borgare skolan. Det var då jag höll till i ett klocktorn!
Och satt på en bänk, å, cykla hem var l-rast en kvarts cykling eller när jag tänker efter vid
närmare eftertanke tog de 20 minuter vardera.

Det vart 1 år som sagt jag var ständigt rädd för att fastna i en tids loop.

Förskola, Storkök. Sen ett tusental allehanda skolor. Minst tusen skolor.
Nej men överdrivet många, till antal. Vi hade en snickare verkstad vid bup.
Dessutom........ :angel
Mer
7 år 1 vecka sedan #923838 av charlie2
verkar som alla här tillhör arbetarklassen verkar det som.
alla borde rösta rött här annars så är det som att skjuta sig i själv i foten.
Mer
7 år 1 vecka sedan #923848 av Richard
Jag har bara haft ett riktigt arbete.

Det var på Lindab Ventilation AB, där vi tillverkade ventilationrör, jag var på en avdelning som kallas "Presshallen", med mycket stora hydraulpressar som pressar med krafter på 100-tals ton. Mäktiga... Till en början stod man mest vid en maskin, t.ex. en press, la in en plåtbit, pressade, tog ut samtidigt som man la in en ny plåtbit. Monotont, men man hade hörlurar med radio i. När jag var där, 99-03 så höll de på att automatisera mer o mer. Jag har inte varit där sen dess, men gissar att det knappt finns några monotona jobb där längre.

Jag trivdes, chefen tyckte jag var duktig, så han sa att jag skulle lära mig rigga, alltså bl.a. byta pressverktyg i hudraulpressarna. Samt programmera robotar. Men ett pressverktyg kunde väga upp emot ett ton. O så med hjälp av truck, o precision byta dom. Sen fick jag också bli internutbildare, bl.a. utbilda nya o sommarjobbare. Samt blev jag gruppchef som tog hand om vad som skulle produceras o en hel del dator- o pappers-arbete.

Sista tiden började jag bli mer sjuk o jobbade mest deltid. Sen drog de ner på personalen, 30 st fick gå o jag var inte med i facket, så...