Vad har ni haft för arbete igenom tiderna?

Mer
7 år 1 vecka sedan #923777 av charlie2
Jo precis började sommarjobba vid 14 års ålder på cafe som diskare sedan som 16-17 ring med trav hästar.
så visst så har man jobbat i livet.abolsut. :dans
Mer
7 år 1 vecka sedan #923783 av Richard
jag har alldrig haft något jobb. bara lite korta praktikplatser på endel ställen.. jag skulle nog alldrig klara av att ha ett jobb nu.
jag fick brev från försäkningskassan för några månader sedan, det stog att dom kollat upp mig bara för att jag har sjukersättning. så skulle dom höra av sig om några år igen där dom ser om jag ska ut på jobb eller inte. jag hoppas jag slipper arbeta
Mer
7 år 1 vecka sedan #923798 av notwoodstock
Akademiker, programmerade.
Omplacerad, datasupport.
Ideellt som expedit.
Arbetsträningar och Arbetarpraktik.
Mer
7 år 1 vecka sedan #923799 av memphis
jag tycker om att arbeta o tjäna pengar så länge jag var frisk, men då bröt min sjukdom ut ganska sent, runt 30. nu har jag inte uthålligheten o social skills som krävs, när jag skulle arbetsträna höll jag mest till i omklädningsrummet. tyckte det var skönt att vara ensam där inne i möjligaste mån.
Mer
7 år 1 vecka sedan #923805 av Recard2016
Jag har aldrig jobbat i Sverige, bara när jag bodde i Kanada. Jobbade då först som diskare, men fick sparken efter 2 dagar, sen städare på natten av ett callcenter, men slutade efter 2 veckor. Sen på ett lager o packa leveranser, men fick sparken efter 3 dagar. Sen kom jobbet som jag hade längst; cykelbud. Det var -40 grader o 3 meter snö när jag jobbade, men jobbade där ett halvår, tjänade i snitt kanske 600 dollar i månaden, hyran var på 415 dollar. Skriver om det i min bok som snart kommer i tryck o går o köpa, har många galna historier därifrån.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
7 år 1 vecka sedan #923817 av Jocke
Jobbat på verkstad som montör, jobbat på ett daghem, jobbat inom långvården, jobbat på ett museeum, men däremellan gått utbildning eller varit arbetslös. Sedan 2001 har jag haft sysselsättning inom solkraft, ett nästan ideellt jobb.

Vars är världen på väg?