Varför tror människor att de är så speciella bara de har

Mer
6 år 5 månader sedan #995344 av IngeF

Amandara skrev: Jag duger för att jag är en människa som alla andra. Varje människa som föds är ett mirakel jag oxå du oxå. Sedan gör jag de som jag tycket rätta prioriteringarna. Jag har en självklar plats i min familj men jag har oxå fått slita för det....vara med på lika villkor. Jag hjälper till när jag kan. Tycker jag man ska göra.

Min fødsel var mer katastrofe enn mirakel. Den ødela livet for oss alle.
Mer
6 år 5 månader sedan #995347 av Geta
Har du blivit illa behandlad som CP-skadad? Kanske svår fråga att svara på.
Mer
6 år 5 månader sedan #995352 av IngeF
Beklagelig var jeg barn i en tid da alle hadde bestemt seg for at hjerneblødning tidlig i livet ikke har betydning for din mentale fungering. CP var rett og slett en psykososial hjerneskade som handler om omgivelsene. At idiotien fortsatt hersker på dette feltet, ser man at den danske CP-Foreningen heter Spastikerforeningen. Spastisitet kan skyldes veldig mange andre ting enn CP.
Mer
6 år 5 månader sedan #995353 av Geta
Så har jag aldrig fattat det. Cerebral pares är en organisk skada i samband med förlossningen. Det är vad jag har fått lära mig. Men det är klart att man samtidigt också kan drabbas av psykisk ohälsa senare i livet.

Äldre personer med stroke kan också bli spastiska men de är väl sällan med i samma förening.
Mer
6 år 5 månader sedan #995354 av IngeF
CP-skadde har fått lide for den giftige arven fra 1968,
som preget en generasjon sosialistiske spesialpedagoger.
Mer
6 år 5 månader sedan #995355 av IngeF

Geta skrev: Så har jag aldrig fattat det. Cerebral pares är en organisk skada i samband med förlossningen. Det är vad jag har fått lära mig. Men det är klart att man samtidigt också kan drabbas av psykisk ohälsa senare i livet.

Äldre personer med stroke kan också bli spastiska men de är väl sällan med i samma förening.

I dag mener man at de fleste tilfeller oppstår i fosterlivet. Relativt få tilfeller kan tilskrives oksygenmangel. Ofte er det umulig å finne en klar årsak.