Varför tror människor att de är så speciella bara de har

Mer
6 år 5 månader sedan #995153 av wasp

Gardenia skrev: Därför att har man en universitets- eller högskoleutbildning har man lagt ner energi på akademiska studier. Jag lade ner mycket energi och engagemang på mina studier och därför är jag så bra.


Jag är inte så bra. Veterinärutbildning SLU var min plats i livet en gång. Har också lagt ner mycket energi och engangemang på mina studier, ändå sitter jag här med mina röster. Hellre frisk och rik, än sjuk och fattig! Drog en nitlott i livets lotteri!
Mer
6 år 5 månader sedan #995158 av Geta
På grund av att jag hade slutfört arbetsterapeututbildning så fick jag gå i psykoterapi. Det har psykoterapeuten/läkaren själv sagt. Det var bevis på att jag hade tålamod och uthållighet. Därför satsade hon på mig. Men tyvärr kunde hon inte bota mig.
Mer
6 år 5 månader sedan #995215 av Cosmos

Geta skrev:

Cosmos skrev: Jag undrar om det är en vanföreställning att springa omkring och känna sig som en bluff vad man än gör.

Man är kanske superkompetent egentligen. Man vet bara inte om det. :rotfl

Precis! Fast dessvärre beror denna bluff på att jag inte är så kompetent som jag verkar. :väggen
Mer
6 år 5 månader sedan #995233 av Utomjordingen
Mina vanföreställningar är inte bluff - det är sant för mig men jag har ändå baktankar om att det kan vara vanföreställning eller på riktigt. Säg, 50 % vanföreställning och 50 % på riktigt!

Och ja, jag är en realistisk människa!
Mer
6 år 5 månader sedan #995244 av Amandara
Jag duger för att jag är en människa som alla andra. Varje människa som föds är ett mirakel jag oxå du oxå. Sedan gör jag de som jag tycket rätta prioriteringarna. Jag har en självklar plats i min familj men jag har oxå fått slita för det....vara med på lika villkor. Jag hjälper till när jag kan. Tycker jag man ska göra.
Mer
6 år 5 månader sedan #995247 av Amandara
Du har vanföreställningar utomjordingen. Bra att du har hyfsad sjukdomsinsikt.