Basinkomst

Mer
6 år 1 månad sedan #1043928 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Hans Rosling som var en klok man ansåg inte att det var någon fördel med en större befolkning.
Mer
6 år 1 månad sedan #1043932 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Basinkomst
Ingen vill ju bo där, alla som e unga flyttar till storstäderna, då behövs invånare, annars får allting lägga ner. Ottawa e för övrigt likadant som Norrland på vintern, och det är Kanada's huvudstad, multikulturellt o (ganska) många invånare.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1043938 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst

ispegelland skrev: Varför behöver det vara mer invånare för att det är glest befolkat? Finns inget stöd för det påståendet. Dessutom är det för tufft för de flesta med dåliga vägar och 6 månaders vinter. Norrland är som Alaska. Man måste vara speciellt intresserad av vildmark, skotrar och jakt för att vilja bo här!


Jaså är det så, ja jag hör då att jag inte är hemma där! Jag vill bara ha mysigt om dagarna. Ligga och gosa, dricka öl, mysa och allt sånt... .
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer
6 år 1 månad sedan #1043940 av Geta
Svar från Geta i ämnet Basinkomst
Man vill väl ändå inte ha en massa åldringar i Norrland.
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1043944 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet Basinkomst
Precis, jag är om några år 50 år gammal och hör inte till någonstans!

Hade på ett sätt velat varit kvar i den gamla tiden med mentalsjukhuset - för då hade jag kanske sluppit allt dåligt här ute i samhället efter det jag blev utskriven sommaren år 1992.

Ångrar ibland att jag anlitade en advokat för att bli utskriven sommaren år 1992!
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Utomjordingen.
Mer