Hur snabbt får man ett riktigt jobb med lön om man fixar praktik först?

Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1040908 av Maxjohan1983
Jag rekommenderar inte praktik. IPS modellen är även den på prov med mål om att få en fast anställning.

Det enda rätt är att fixa ett riktigt jobb direkt. Annars blir du enkelt utnyttjad som gratisarbetskraft.

Daska dolmen mot kontorsbordet där där chefen sitter. Då ska du se att du får en anställning direkt! :tummenupp

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Maxjohan1983.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040995 av Carmen Al Kebab
Är det verkligen så enkelt? Bara gå till chefen när de annonserar ut på arbetsförmedlingen och då får man jobb direkt?
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1040996 av Carmen Al Kebab
Kanske måste söka 10 jobb innan provanställning kommer på tal? Alltså, ansök igenom internet... Gå till chefen i verkligheten och berätta att man är intresserad av jobbet osv.
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
6 år 1 månad sedan #1040999 av Carmen Al Kebab
Jag ser ju att de behöver folk som flippar hamburgare... De skickar ut jobb från samma arbetsplats typ varannan månad... De kan ju inte neka mig om de har så stort behov av arbetskraft?
Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1041322 av Carmen Al Kebab
Ska jag vara på cheferna tills jag får ett jobb? Jag går dit en gång i veckan trots de inte skickar ut annonser och är bara allmänt besvärlig... Till slut så måste chefen ge mig ett jobb?

Så kan man väl göra och jag tror inte chefen vill se mig varje vecka där eller hur? :P
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
6 år 1 månad sedan #1041368 av Nissegossen
Uttjatat med dina frågor som du redan har svaret på

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum