Hur snabbt får man ett riktigt jobb med lön om man fixar praktik först?

Mer
6 år 1 månad sedan - 6 år 1 månad sedan #1041427 av Maxjohan1983

Carmen Al Kebab skrev: Ska jag vara på cheferna tills jag får ett jobb? Jag går dit en gång i veckan trots de inte skickar ut annonser och är bara allmänt besvärlig... Till slut så måste chefen ge mig ett jobb?

Så kan man väl göra och jag tror inte chefen vill se mig varje vecka där eller hur? :P

Hehehe. Det finns en miljardär som gjorde så.

After securing the number, Smith phoned and inquired about a summer internship. Yes, Bell did have one, he learned, but only college upperclassmen could apply. Smith had straight A's in math and computer science. Would that count? No, Bell said, it would not. Undaunted by this initial rejection, Smith called back every day for two weeks—HR stopped answering after Day 2—and then cut back on how often he called …to every Monday for five months. Eventually, he was rewarded for his doggedness. After an MIT student didn’t show up in June, Bell called Smith. Could he come in for an interview?

www.forbes.com/sites/danielfisher/2015/0...jordan/#45b2074c24ad

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 6 år 1 månad sedan by Maxjohan1983.
Mer
6 år 1 månad sedan #1041441 av Carmen Al Kebab
Hahahaha, så där ska jag göra... Jag kollar upp alla företag jag vill jobba hos som jag är kvalificerad för... Sedan ringer jag en gång per vecka till kanske 20 olika jobb... Håller på så tills jag får ett jobb... Skit samma ifall de inte annonserar ut på arbetsförmedlingen... Jag ska ha ett jobb... Och när jag ska förklara min lucka i CVt så säger jag bara att jag har haft hälsan emot mig men nu är allt bra?
Mer
6 år 1 månad sedan #1041442 av Carmen Al Kebab
Eller ska jag vara öppen om min hälsa överhuvudtaget? Måste på något sätt förklara varför jag inte har arbetat på 4 år.
Mer
6 år 1 månad sedan #1041474 av Admin1
Bäst om du går till Arbetsförmedlingen och frågar hur du skall göra.