Klara sig på 300 kr tills på torsdag?

Mer
5 år 9 månader sedan #1073155 av Admin1
Tror det enda som fungerar för honom är att han får dagpenning. Varje dag sätts samma summa in på hans konto. Det fungerar för ingen att spendera mer pengar än vad man får in. Det leder på sikt till skuldsättning och ännu sämre ekonomi.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073158 av Maxjohan1983
Det jag spenderar pengar på är spel inget annat. Å det är tack vara antipsykotikan. Vet inte om du snackar om mig eller Richard. Punktslut.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1073163 av Nissegossen
Förmodar Richard då han har God man, dock är det ett nederlag av honom att få pengar var dag, då har man ingen chans. bättre om han själv sparar några hundra varje gång han får pengar till ett annat konto det automatiskt men han får ju fatta själv sitt eget bästa och ta tag i det själv där är nog så att han själv får ta tag i det. varje förändring måste ju komma inifrån han själv.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1073164 av Geta
Han är van vid att hans pappa rycker in vid ekonomisk katastrof.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073168 av Nissegossen
Jag vet att vi med diagnos på psykossjukdom att föräldrarna får rycka in med pengar till sina barn, men många har ju knappt med pengar eftersom att många lever på bidrag för de inte jobbat och har lägsta ersättning. Det tillhör politikerna att skjuta till mer pengar för att folk helt enkelt inte har räd att äta mat.

Det är skamligt för politikerna detta

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1073175 av Admin1
Richard får 5800 kr per månad i mat och personliga utgifter. Jag klarar mig på en tusing, så han klarar inte av att hushålla med sina pengar och då enda alternativet om han vill undvika att vara black varje månad är dagspeng. Det är inte kul att vara utan pengar och han klagar ju på sin situation. Att han skulle kunna ha en egen buffert är orealistiskt.