Klara sig på 300 kr tills på torsdag?

Mer
5 år 9 månader sedan #1072142 av Nissegossen
Richard i skottgluggen fullt klart

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan #1072183 av krokus
Jag har 240kr på kontot, och får pengar imorgon. Fast jag skulle behöva handla mat, tur att jag har 100kr rabattcheck på ica. :D
Mer
5 år 9 månader sedan #1072207 av Nissegossen
Tja, pengar finns här. Vågar inte avslöja hur mycket...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
5 år 9 månader sedan - 5 år 9 månader sedan #1072295 av Richard

Geta skrev: Hur har pengarna försvunnit? Du ska ha större inkomst än de flesta av oss andra.

Det är min mat, alkohol och rökning...

Köper öl flera dagar i veckan, 5-6 st per gång. Röker ca ett paket om dagen, o äter för runt 100 kr om dagen, med mina kräsna matvanor (ätstörning), samt kattmat. Med annat vardagligt (saft, läsk, kaffe, kattsand, tvål, diskmedel o sånt) så blir det 200 - 250 kr om dagen. Det blir en kostnad på 7 500 kr i månaden vilket är för mycket, o det går inte ihop, jag får 5 800 kr till det i månaden.

Så vart de där 1 700 kr som fattas vet jag inte hur det går ihop... Pantar ölburkarna, det blir minst 100 kr. Brukar ringa min gode man om extra pengar. Men som just nu, tvingas jag dra in på ölen, o äta billigare.

Jag köpte 3 paket Felix små delikatessköttbullar, ett paket makaroner, en flaska ketchup o en flaska saft för 166 kr idag. Samt 2 paket cigaretter för 114 kr. Maten tog jag av 200 kr på mitt konto, o ciggen för min hundring o lite småskrammel som jag hade kontant. Om jag pantar burkarna, så klarar jag att köpa ett paket cigg till innan torsdag! :dans
Last edit: 5 år 9 månader sedan by Richard.
Mer
5 år 9 månader sedan #1073039 av Maxjohan1983
Snart har många sjukpensionärer nya pengar.

Har inte orkat lagat äckligt från frysen utan i dag blev det bantardiet.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 9 månader sedan #1073062 av Nissegossen
Torsdag idag och nya pengar, du har överlevt vad jag förstår.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum