Vad har ni för slags inkomst?

Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081647 av Zoidar
Jobbar man svart och det uppdagas kan man nog förlora rätten till en del av sjukersättningen.

Om man är så frisk att man kan jobba, varför inte ta vilande sjukersättning på 25 eller 50%? Det ger mer klirr i kassaskrinet.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1081658 av Utomjordingen
Att leva tillsammans med någon som jobbar under många år är lite som att vinna 7 rätt på Lotto! Men det hade inte varit helt fel om jag vann på spel på riktigt också. En storvinst för mig kan kanske räcka hela livet.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Utomjordingen.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082411 av Kvark
Hur dyra prylar får man ha utan att det påverkar bostadstillägget?
Får man ha en bil värd 50 000 t.ex?

Har googlat men inte hittat någon information.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082413 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad har ni för slags inkomst?
Det gäller nog mer försörjningsstödet att man inte får ha dyra prylar.
Mer
5 år 8 månader sedan #1082414 av Kvark
Hur säker är du?
Jag vill inte bli återbetalninsskyldig.
Mer
5 år 8 månader sedan - 5 år 8 månader sedan #1082416 av Richard
Jag har 100% sjukersättning, bostadstillägg o möjligen handikappersättning. Jag vet inte, min gode man har hand om ekonomin. Men jag tror jag får runt 200 000 kr per år.

Jag blev återbetalningsskyldig till socialkontoret, efter att ha fått försörjningsstöd i 3 månader när jag slarvat med pappren till Försäkringskassan. Jag fick sjukersättning retroaktivt, o fick betala tillbaka för de 3 månaderna. Då hade jag en bil, en Volvo 960 som slukade bensin, så den ställde jag av, eftersom man inte får försörjningsstöd för bensin!

EDIT: Bilen var dock gammal o inte värd särskilt mycket, så jag tvingades inte sälja den. Men hade man haft årets senaste Mercedes för 1 200 000 kr tror jag nog inte man får försörjningsstöd.
Last edit: 5 år 8 månader sedan by Richard.