Att arbeta som en slav?

Mer
5 år 1 månad sedan - 5 år 1 månad sedan #1135114 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att arbeta som en slav?

notwoodstock skrev: Har haft praktik under utbildningen, detta chockade mig verkligen. Arbetaren är värd sin lön, och allt vad det innebär, som semester. :-)


Som någon sade, man får ställa sig under helig Andes diktatur

Något om att bli gammal och ha försämrad Intelligens.Hon här världens äldsta 116 år roar sig åt matematik gör samma
www.expressen.se/nyheter/kane-tanaka-ar-...ens-aldsta-manniska/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 1 månad sedan by Nissegossen.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135150 av krokus
Svar från krokus i ämnet Att arbeta som en slav?

Cosmos skrev: Att vara född arbetarunge behöver knappast betyda att man är dömd till att bli arbetare.

Det finns de som säger att det är svårare med högre studier för unga, om föräldrarna är arbetarklass. i Min familj är det bara en som klarat högre studier, fil mag, och det är min brorsa. Jag har försökt men det gick inget vidare, mycket på grund av sjukdom/funktionsnedsättning.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135154 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att arbeta som en slav?
Det beror väl på om man kommer från en antiplugg kultur eller inte.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135237 av charlie2
Svar från charlie2 i ämnet Att arbeta som en slav?
där tar du fel är inte uppvuxen ur överklassen.
började jobba när jag var 15 år som diskare och sedan trav hästar mm.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135240 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Att arbeta som en slav?
Min bästa kompis när jag var tonåring hans farsa är en av de rikaste i stan, är läkare o forskare. Min kompis är nu också läkare, mina föräldrar har varit städare och brevbärare, mina längsta jobb; cykelbud och städare. Men jag skulle aldrig vilja byta klass ändå, det är nåt o vara stolt över och samtidigt nåt o skämmas över, iallafall tills vi gör revolution. Vi är slavar, men det är mycket bättre än att vara förtryckare.
Mer
5 år 1 månad sedan #1135250 av Geta
Svar från Geta i ämnet Att arbeta som en slav?
Men det behövs en massa olika arbeten för att ett samhälle ska fungera.