Att arbeta som en slav?

Mer
5 år 2 månader sedan - 5 år 2 månader sedan #1135287 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Att arbeta som en slav?
Min far tillika hans bröder Var murare, farfar lärde dem yrket och farfar blev byggmästare för ett byggnadsföretag.

Eftersom det var börskraschen 1929 tog min far och bröder och farfar sig till Göteborg och farfar stod företaget. Min far berättade att för att komma ur den ekonomiska krisen lånade Banker ut pengar till den som ville bygga. Farsan sade t.o.m till sin egen lön, detta för på tiden skapade en byggjobbare jobb för 12 andra vilket gav hela ekonomin i landet en skjuts uppåt gjorde att Sverige tog sig ur krisen.

Som kuriosum kan jag berätta att far åkte på motorcykel och en broder till honom, han köpte en Harley-Davidson 1929 han sade att på riksvägen sjönk jag ned till navet i lössand De kom till Göteborg genom Mölndal och när de kom till Drottningtorget sade de detta måste vara centrala stan. De hade ju aldrig varit här innan

För att belysa vilken respekt för farfar de hade sade en kusin till mig, att om farfar höjde rösten något i lokalen där de var tystnade sönerna och lyssnade på farfar sedan när de förstod varför han höjde rösten tog sorlet fart igen

Murare var statusyrket på ett bygge

Farsan hade nävar som ett dasslock

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 5 år 2 månader sedan by Admin1.
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1135293 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Att arbeta som en slav?
Efter en revolution omdefinieras och omskrivs allting! Och man börjar på en helt ny era där saker och ting är helt annorlunda än tidigare!
Mer
5 år 2 månader sedan #1135294 av Recard2016
Svar från Recard2016 i ämnet Att arbeta som en slav?
IWW har som ett motto; "building the new world within the shell of the old".
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 2 månader sedan #1135296 av RainDrops
Svar från RainDrops i ämnet Att arbeta som en slav?
Ja så är det nog! Fast mindre revolutioner som min personliga där jag har knäckt och krossat systemet och institutioner! Så var det att bana en väg ut ur ett grepp som jag var tvungen att förklara krig mot! Sedan snyfta några tårar längs på vägen! Så man var inte helt omänsklig vilket jag fejka alltså att jag var omänsklig! Dom gnydde det var för ditt eget bästa! Och jag sa ingenting för jag vände ryggen till och gick därifrån triumferande!