Finns det högutbildade schizofrena som dessutom fått jobb som just det?

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1147029 av Nobel
Hej,

Har inte fått diagnosen Schizofreni, men har haft en psykos. Kämpade igenom skolan utan pauser och lyckades nästan ta en MSc på universitetet innan jag krashade. Behöver bara skriva ihop examensarbetet så är det klart. Ska försöka hitta ett arbete på ett sjukhuslaboratorium eller något annat lab och arbeta några år för att reducera stressen och se om hälsan håller. Vill hellre hitta ett stabilt arbete med mindre stress än inom akademin för att kunna skapa fasta rutiner om ett återfall skulle ske så att det förhoppningsvis går att återvända till samma arbetsplats om det skulle hända igen. Just nu känns det övermäktigt att hitta ett arbete och få nya rutiner eftersom att det var ganska nyligen jag hade min första episod, och det i sig kräver nyorientering i livet. Men försöker hålla mig optimistisk och hoppas att det blir så snart.

Ett exempel är nobelpristagaren John Nash, som trots sjukdom varit framgångsrik inom matematikens värld.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nobel.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1147058 av Admin1
Jag skulle inte tjäna något på att jobba för att jag hade hög sjukersättning. När jag slutade jobba förlorade jag 2000 kr/mån, men hade lika stora avgifter för att jobba, som lunch och fackavgift. Det är nog en förlust för mig att jobba. Akademikerjobb är överskattade. Förvänta dig inte några intelligenta saker.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1147070 av Melody
Tur att du fick ersättningen admin, är inte alla som får det...
Mer
5 år 6 dagar sedan - 5 år 6 dagar sedan #1147108 av Admin1
Om jag inte hade fått ersättning skulle jag säga att jag skulle söka jobb på Samhall, som trappstädare. Då skulle jag snabbt få sjukersättning tror jag för att det kunde bli skandal som måste förhindras. Men trappstädare tror jag är nog det enda jobb jag kan tänka mig idag. Tror det är ett bra jobb.
Last edit: 5 år 6 dagar sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1147117 av Geta
Man måste ha god fysik för att kunna städa.
Mer
5 år 6 dagar sedan #1147123 av Melody
Hur menar du att det kunnat bli skandal admin?